Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
10. august 2005 - 00:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

At narre en server

Problem: En computer der bruger en kommunal gateway til at gå på nettet med kan ikke bruge peer2peer programmer, etablere direkte forbindelser og en del andre ting man gerne vil kunne foretage sig på nettet.
Mit spørgsmål er om der er nogen måde hvorpå man kan bypasse eller narre serveren? til at lade disse forbindelser passere.
Hvis der ikke er detaljer nok her så sig til, så skal jeg forsøge at være mere specifik, da det ikke er mig der er i denne situation.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. august 2005 - 06:10 #1
kommunen har sikkert en IT politik der siger at man ikke skal kunne den slags ting fra deres netværk. Derfor vil det ikke være lovligt at gøre. De fleste IT politikker taler i tilfælde af brud om skriftelige advarsler og fyring.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. august 2005 - 07:05 #2
Hvis det du vil foretage dig er lovligt, og i kommunens ånd, så kan du uden tvivl få IT afdelingen til at åbne for dig. Men med mindre du har en rigtig god grund, så skal du nok ikke regne med det.

Her hvor jeg sidder er der lukket for Messenger services, de er for usikre!!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 07:27 #3
Foretag en portscanning her: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Finder du nogle åbne porte, kan du bruge disse til P2P programmer.
Avatar billede leif Seniormester
10. august 2005 - 08:50 #4
Jeg kan kun være enig med james_t_dk hvis en IT afdeling har lukket for nogen ting er der givet en grund til det !  Jeg sidder selv i Administrator positionen og jeg ville blive stik hamrende tooset hvis jeg fandt ud af at en af vores brugere var igang med at "hacke" vores system !
Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
10. august 2005 - 15:56 #5
jeg taler ikke om at hacke systemet, jeg snakker om at narre serveren til at tillade forbindelsen alligevel. Vi kan fx. ikke bruge Waste til at chatte med fordi hans åndssvage internet ikke vil tillade direkte forbindelser, hvilket jeg iøvrigt ikke forstår er lukket i første omgang. Vi kan jo f.eks. godt bruge msn, og jeg går ud fra at det er fordi at det kører over en server.
Avatar billede dxtr-.- Nybegynder
10. august 2005 - 16:06 #6
det kunne som boxer foreslog gøres ved at bruge i forvejen åbne porte, altså at narre serveren.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 16:16 #7
Så smider jeg et svar :o)
Dejligt du fik det til at virke.
Avatar billede jesper2009 Nybegynder
14. august 2005 - 14:35 #8
Hmm man kunne også bare bruge en proxy der går over port 80. Det gør jeg selv for at køre Trillian.