15. august 2005 - 20:48Der er
14 kommentarer og 2 løsninger
hvordan og hvor starter man som ny spilprogrammør?
Jeg er uddannet på DTU som civil ingeniør - og har arbejdet i IT-branchen som c++ programmør i 5 år (windows platform). Jeg har ingen relevant erfaring som spilprogrammør fra erhvervslivet, har kun beskæftiget mig med spilprogrammering som hobby. Jeg tænker på at dreje 180 grader rundt og begive mig ind i spil-branchen (inden jeg blir alt for gammel).
udover spørgsmålet om "hvordan" og "hvor" man kan komme "ind" i branchen, lurer spørgsmål som, hvordan er lønnen (20k, 30k, 40k, 50k)? kan man ansættes direkte som core-engine programmør, eller skal man arbejde sig op.. ?
håber der er nogle af jer derude der kan svare på mine spørgsmål :o)
- som det nok kan ses udfra spørgsmålet søger jeg lidt generel info om faget, så hvis du bare har noget nyttigt information er det også meget velkomment.
uden at vide det så tror jeg at game-branchen, som web-branchen var for 5-7år siden, går efter kompetance-rutine og erfaring frem for reel uddannelse. Mit forslag til dig er klart at finde nogle ligesindede og hooke op med og specialicere jer indenfor et bestemt område indenfor gameudvikling. Jeg har bla 3 venner som startede for 2-3 år siden med at arbejde udelukkende med "reactor dynamics" til store spil...de er ved at få hul igennem til en af de helt store udviklerhuse med deres "engine". speciale/focus er vejen frem vil jeg tro.
"uden at vide det så tror jeg at game-branchen, som web-branchen var for 5-7år siden, går efter kompetance-rutine og erfaring frem for reel uddannelse."
Sikke noget vås.. Kompetence og rutine i webbranchen for 5-7 år siden?? Tsk tsk.
--trophymanager, udtalensen bygger på min helt personlige erfaring jeg har vel mellem 1998-2003 vel ansat mellem 200-250 webdesignere, multimedie blæksprutter, kodere og textforfattere fra mange forskellige lande via en række af de på den tid største bureauer, 90% af disse var autodidakte ildsjæle, ikke belæste teoretikere men praktikkere som havde sidde derhjemme og af lyst og interesse dygtigjort sig i hvad de troede fremtiden ville få brug for. De blev hyret alene på deres praktiske indsigt, rutine og gode overblik, altsammen noget men ikke læser i en bog.
Du skal regne med at det ikke er et 8-16 job, og betalingen kan være meget vigende pga. mange firmaer udvikler spil. Og så bliver lønnen udbetalt som overskudsdeling.
Jeg vil tro at lønnen i det job ligger på ca. 35.000 kr. om måneden, og det er højst sandsynlig for 15 timers arbejde om dagen. Ellers ville de ikke skrive "Willingness to work hard to meet deadlines."
mit indtryk er virkelig at man skal elske sit arbejde, og være villig til at ofre fritid og en del på lønsiden... det med fritiden kan jeg ikke gå på kompromis med.
Craftwork ApS i København søger en spiludvikler, og de bryder sig ikke overarbejde. De har lavet en annonce på IT-jobbank, desuden søger de en kreativ projektleder.
/per
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.