Avatar billede lava Nybegynder
18. august 2005 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kørselsregnskab

Hej Eksperter
Er der en af jer der har et kørselsregnskab i excel ?

Det er til brug ved erhvervskørsel i privat bil.

Håber i kan hjælpe mig.

Lava(snabel)louie.dk
Avatar billede moocher Nybegynder
18. august 2005 - 14:37 #1
Hvad skal det kunne? Det lyder jo ikke særligt svært at lave
Avatar billede lava Nybegynder
18. august 2005 - 14:41 #2
Næ egentligt ikke, jeg aner bare ikke hvad der normalt skal være i sådan et regnskab.
Derfor ville jeg gerne ha lidt inspiration
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. august 2005 - 16:47 #3
Som hovedregel:

Alt skal dokumenteres... Dvs. start/slut kilometer, formål, og hvad du ellers kan komme i tanker om.
Skattevæsenet kan være meget strenge på området, og det anbefales derfor at føre et 100 % nøjagtigt regnskab.
Du kan evt. læse lidt mere her http://www.ret-raad.dk/neobuilder.php?id=20040109133228524000002038773490
Avatar billede gammer Nybegynder
18. august 2005 - 21:45 #4
ToldSkat har lavet en bekendtgørelse der beskriver kravene (Bek. nr. 173 af 13/3 2000). Kravene er følgende:

1)Modtagerens navn, adresse og CPR-nummer.
2)Kørslens erhvervsmæssige formål.
3)Dato for kørslen.
4)Kørslens mål med eventuelle delmål.
5)Angivelse af antal kørte kilometer.
6)De anvendte satser.
7)Beregning af befordringsgodtgørelsen

Du kan finde et anvendeligt regneark der indeholder alt dette, her:
http://www.freelancebogholderiet.dk/download/FLB-Skattefrie_godtgoerelser_2005.xls

Jeg kan også sende dig et regneark jeg selv bruger hvis du ikke kan bruge ovennævnte.
Avatar billede lava Nybegynder
18. august 2005 - 21:54 #5
Takker, du må da gerne sende mig dit ark også