Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
22. august 2005 - 00:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mirc bot

Hey vi er en clan der har en mirc channel også er vi blive ening om at vi vil ha en bot som kan trække lod om hvem der skal vinde inde på hvorse channel.
Der skal selvfølig være noget text nå man skriver en komando noget med vind 2 meter teflerno også den selv køre ned og op på dem der idler hos os også skriver den så et navn som har vunde hvor pasone skal skrive inde for 5 min til mig hvis pasonen ikke gør det inde 5 min så kan jeg så starte den igen eller bare vente til en ande gang.

Men så kommer det jeg vil høre om og det er kender i sådan en bot og hvis i gør er det om i så gider at gi mig et link til mig. og det skal være en der kan køre på windows
Avatar billede knocker Nybegynder
22. august 2005 - 13:28 #1
1) mIRC kører kun på Windows, deraf kan løsningen kun forholdes på den platform ;)
2) Du finder intet script som gør det du ønsker, men derimod er det en funktion der ligger på niveauet 'Let' at lave. Følgende skal du sætte ind i Remote, og derefter lave en kommando som der trigger scriptet. Det har jeg selvf. også lavet et lille eksempel til, som du sikkert gerne vil ændre lidt i :)

; Skriv "!findvinder <præmie beskrivelse her>" og scriptet finder automatisk en person på kanalen, hvorefter der bliver lavet en query til vinderen med info.
on 2:text:!findvinder*:#:/findvinder $nick $chan $2-

alias findvinder {
  ; $1 = Nick på ham der skal skrives til for at vinde præmien
  ; $2 = Kanal navn, f.eks. #mIRC
  ; $3- = Beskrivelse af præmie
  : %vinder = Den heldige vinder
  var %i = $nick($2,0)
  var %vinder = $nick($2,$rand(1,%i))
  msg %vinder Tillykke! Du er vinderen af vores konkurrence. Hvis du skriver til $1 inden 5 minutter, vinder du følgende:
  msg %vinder $3-
}
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
22. august 2005 - 16:08 #2
Hey knocker inde jeg lige Accpter så vil jeg høre det du har skreve om at alt det der du har skreve skal ligge i remote så tinger jeg hvor ligger den remote hvor jeg skal ligge alt det text ??  jeg enrommer godt nok at det forstå jeg ikke men oki jer er også mega noob til sådan noget.
Avatar billede www.g-s-m.dk Nybegynder
22. august 2005 - 20:10 #3
hmmm Knocker hvis jeg lave den på dem måde så få jeg det problem der hedder at hvis jeg skriver den kommando der starte den så kan jeg ikke gøre det kan man ikke gøre så jeg kun kan starte den fordi ander kan starte den men jeg kan ikke