Avatar billede pippen Nybegynder
05. september 2005 - 09:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IMB Recovery problem

Hej
Jeg skal bruge hjælp til at geninstallere min søsters IBM computer. Den har et recovery system så man bare skal trykke på F11 når man starter computeren op. Har så fundet ud af at der ikke er nogle filer på recovery drevet. Så har jeg formateret den og så fordi jeg har en IBM computer magen til hendes så har prøvet at give drevet det rigtige stinavn, drevnavn og lagt mine filer over på hendes men der er ikke plads nok på hendes. Filerne fylder 890 MB og på hendes drev er der kun 821 MB til rådighed. Så da det ikke virkede prøvede jeg at brænde filerne ned på en boot cd, det virkede også i starten men pludselig siger den at den ikke kan finde NRESTORE og der er ingen filer der hedder NRESTORE (skal lige siges at det virker på min computer)
Er der nogen der ved hvordan jeg får den genisnstalleret ved hjælp af de filer for jeg kunne godt smide en almindelig windows cd i men så får jeg ikke alle IBM´s specille programmer som fx IBM opdate og så skal jeg også finde driver til alt på computeren
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. september 2005 - 10:28 #1
Der må være en recovery CD med din søsters maskine, som du lader den starte op på, for så vil den gendanne systemet til den tilstand det havde dengang hun modtog sin maskine.
Avatar billede pippen Nybegynder
05. september 2005 - 10:39 #2
Har overhovedet ikke fået nogle cd´er med til computeren
Avatar billede silvershadow Nybegynder
05. september 2005 - 14:04 #3
For at Recovery systemet skal virke kræves, det at de nødvendige filer ligger på din disk, de er tilsyneladende slettet, måske ved et uheld, hvad ved jeg. Det bedste råd jeg kan give dig, er at ringe til IBM support, opgive serienr på din PC og bede om at få Recovery CD'er tilsendt. I bedste fald sker det uden beregning.
Avatar billede pippen Nybegynder
06. september 2005 - 20:11 #4
Jeg kan ikke få en cd tilsendt da IBM ikke må sende dem ud mere for det har Microsoft forbudt dem
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2005 - 20:20 #5
På google er der ganske mange sider om "netrestore" prøv om det ikke er muligt at finde filen til download
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 07:59 #6
Der er så nok ingen anden udvej end at finde de nødvendige filer på IBMs hjemmeside, og når du så har en minimums konfiguration oppe at køre så tage en Ghost så du slipper for besværet "næste" gang.

Recovery systemet er tabt for altid, desværre.