Avatar billede busborg Nybegynder
06. september 2005 - 20:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Panikspørgsmål

Jeg har købt en acer n35 gps for 3 uger siden, og for at gøre en lang historie kort så har jeg fået den byttet 3 gange fordi de alle har samme problem.

når jeg sætter den til at lade på fastnet 220 v. så hard reseter den. hvilket jo er ret træls.

den er købt med det formål at jeg skal på en længere rejse om 4 dage, og det vil jo være noget seriøst pis, hvis den gør sådan når jeg står f.eks i frankrig. nogen der kender problemmet og evt har en løsning. acer kan kun finde ud af at sige at jeg skal sende den ind så kigger de på den, (det har de gjort 3 gange nu)

Al hjælp er velkommen
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2005 - 21:15 #1
Købeloven - Om mangler ved salgsgenstanden § 43 - § 54

http://www.familieadvokaten.dk/index_gammel.asp?hovedramme=/lovsamling/koebeloven.html
Avatar billede busborg Nybegynder
06. september 2005 - 21:17 #2
kender den godt, men det hjælper mig ikke med at få den til at virke:-)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2005 - 21:29 #3
Nej, men du burde måske overveje at købe en anden - en som virker.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. september 2005 - 22:52 #4
ved nu ikke helt om det kan passe at 3 forskellige alle har den samme fejl.
Har du kigget på andre omstændigheder der kan have betydning? Har du feks prøvet at tage den over i en anden ejendom og sætte den på el-nettet der?
Avatar billede busborg Nybegynder
07. september 2005 - 08:00 #5
Jeg har tænkt det samme, men jeg har samme problem når jeg sætter den til i bilen. Problemmet viser sig når den er slukket og jeg sætter strøm til, så tænder den og hard reseter. hvis jeg sætter strøm til mens den er tændt så er det 50/50 om den reseter eller fungerer som den skal.
Avatar billede mtj111 Novice
07. september 2005 - 16:48 #6
Kan det være kablet eller omformeren?

Michael
Avatar billede casi Nybegynder
08. september 2005 - 22:34 #7
jeg har samme problem, så nu er den i Tyskland til rep for 2 gang, lige nu går jeg og venter den tilbage, min lavede dog også det at den lavede hard reset når jeg brugte on/off knappen
Avatar billede strych9 Praktikant
08. september 2005 - 22:41 #8
hmm ser man det.. så det lader til at være et "known issue" og en fejl i fabrikeringsprocessen, eller måske en design fejl på produktet.
Tjah, det gør i hvert fald at i kan reklamere på det i 2 år frem for bare 1 års garanti, selv om den information typisk er "top secret".

Prøv lige at pres den Acer supporter lidt for at se om der kan komme noget info ud af ham. Han har givetvis forbud mod at sige noget, men på den anden side kan de sommetider overtales.. hvis man sidder i et underbetalt men stressende lortejob for et firma man ikke kan lide, så who cares, og sådan er det desværre ude i callcentre for 80% af medarbejdernes vedkommende.
Avatar billede busborg Nybegynder
09. september 2005 - 07:48 #9
hej casi

det gør min også, nogen gange gør den det når jeg bare sætter strøm på , andre gange når jeg har slukket og så tænder den. Acer har vedkendt sig problemet, og har sagt at det enten er motherboardet eller sd kortet det er galt med, men ved ikke yderligere. det mærkelige er at når jeg sætter billederen til mens den er tændt så er der ikke noget problem.
Avatar billede casi Nybegynder
09. september 2005 - 08:25 #10
men mit problem startede med, at den ikke ville lade overhovedet, og uden strøm er lige som ligegyldigt at have den, da den så kom tilbage fra tyskland, var det at den begyndte på det pjat med at hard resete, ydremere var den med tysk OS, dette var dog nemt at ordne da jeg fik et hint her på boardet, men stadig det må være en fejl som ACER da forhåbenligt på et tidspunkt vedkender sig og får det rettet
Avatar billede pongohund Nybegynder
11. september 2005 - 16:10 #11
Jeg har også et problem med min nyindkøbte N35. Har netop oplevet, at den resettede sig selv, da strømmen blev sat til... og min indlagte GPS software forsvandt. P...e irriterende. Jeg forudser, at det kan blive en lang kamp, med mindre det er en firmware opdatering, som kan klare problemet. Er der mon nogen, der har fundet en løsning (udover at sende skidtet tilbage til forhandleren)?
Avatar billede busborg Nybegynder
17. oktober 2005 - 12:09 #12
Hej pongohund

har du fået en løsning på problemet, har netop sendt min retur til fabrikken for at få dem til at kigge på det.
Avatar billede pongohund Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:06 #13
Nej, desværre. Nu har jeg ventet i snart 3 uger på at få den tilbage... Ingen løsning endnu - men jeg håber, den snart kommer...
Avatar billede busborg Nybegynder
04. december 2005 - 17:04 #14
Så fik jeg løst mit problem, acer kunne ikke reparerer den så de krediterede den (venter stadig på pengene), jeg har nu købt en ny acer n35 (denne gang second edition) og den virker perfekt.