Avatar billede dittlau Nybegynder
06. september 2005 - 21:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan det lade sig gøre

Hej Eksperter!

Hvordan kan det lade sig gøre, at ændre indholdet i et skjult felt, som bliver indsat i et datofelt i en database.

Datofeltet er skjult, og bliver udfyldt med: <%=Now()%>.

Eksempler kan ses her:

Som det skal se ud: http://www.lortetiscali.dk/indlaeg_vis.asp?Id=364

Fejlen: http://www.lortetiscali.dk/indlaeg_vis.asp?Id=393.

Hvordan kan dette lade sig gøre, og hvordan kan jeg stoppe det.

/dittlau
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 21:18 #1
jeg ved ikke præcis had de gør

men det er såmænd ikke så svært at fuske et form felt skjult eller ej

brug aldrig skjulte felter til noget vigtigt

indsæt Now i databasen i den kode som der submittes til
Avatar billede dittlau Nybegynder
06. september 2005 - 21:20 #2
Og hvordan gør jeg det lettest?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2005 - 21:39 #3
enten brug en PHP funktion i INSERT kald eller angiv en MySQL funktion i INSERT
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2005 - 21:51 #4
det er temmelig sikkert udfyldt af en "maskine", som støvsuger html'en efter forms og input types og som derefter submitter
Avatar billede dittlau Nybegynder
06. september 2005 - 22:21 #5
cpufan: Er det normalt, at disse "maskiner" submitter 5 gange på et døgn?
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2005 - 23:17 #6
ved ikke hvorfor de overhovedet gør det.....
Avatar billede driis Nybegynder
06. september 2005 - 23:19 #7
Det behøver ikke være en maskine, men måske blot en person der har fundet sårbarheden i din kode og nu hygger sig med at prøve at kompromittere din side endnu mere.

Du bør gennemgå siden for andre sårbarheder og uvaliderede input.
Avatar billede cpufan Juniormester
06. september 2005 - 23:19 #8
noget tilsvarende ses her:
http://udvikleren.dk/show_jobs.php
Avatar billede dittlau Nybegynder
07. september 2005 - 21:32 #9
Kan min sårbarhed have noget at gøre med de sikkerhedshuller der har været omtalt hos Cliche.dk (det er hos dem det hele ligger)?
Avatar billede driis Nybegynder
07. september 2005 - 22:12 #10
Jeg er ikke lige klar over hvad det er for sikkerhedshuller der er tale om hos Cliche.dk
Men i første omgang vil jeg mene det er koden på din side, du skal have kigget efter i sømmene.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2005 - 22:20 #11
Avatar billede dittlau Nybegynder
15. december 2005 - 21:18 #12
lukker.....