Avatar billede lonepeter Novice
07. september 2005 - 08:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder disse symboler?

Hejsa...

Vi har netop købt flyverdragt og luffer til vores søn og skal til at vaske det. Nu er vi bare stødt ind i nogle symboler som vi ikke har set før. Det er ganske givet symboler for tørretumbler, men tørretumbler symboler har jo normalvis 1 eller 2 prikker inden i og disse har henholdsvis en lodret og en vandret streg, hvad betyder det???

Se billed af symbolerne her:

http://www.familien-kirk.dk/vaskeanvisning.htm

Peter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. september 2005 - 08:46 #1
Symbolerne betyder:
Koldstrygning (uden damp og max. 110°C) Akryl, Nylon, Polyester
og
Tørres vandret.

http://www.omo.com/dk/tips/for_vask/vaskeanvisnigen.php?id=1102
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
07. september 2005 - 09:01 #2
Jeg tror ikke, at det er de symboler der menes...
Min kone har en font med vaskesymboler (hun er skrædder), og der indgår de nævnte symboler IKKE. Og der er ellers mange.
Jeg kan heller ikke finde noget om dem....mærkeligt!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. september 2005 - 10:00 #3
det er kun symbolet længst til højre der kan være tvivl om.
Dette symbol ligner en sammen smeltning af tørretumbler og tørres vandret (som de ses på omo's hjemmeside.
Avatar billede lonepeter Novice
07. september 2005 - 10:40 #4
James t dk, du har ret det er symbolerne længst til højre, men hvordan når du frem til at de betyder henholdsvis koldstrygning og tørres vandret? Jeg kan godt se din pointe med at tørres vandret kunne ligne det ene symbol...

kasper knaldperle, det er sgu da godt nok mystisk at symbolerne ikke er med på din kones oversigt...

Jeg prøver at ringe til bilka hvor det er købt så må de finde ud af hvad det betyder...
Avatar billede lonepeter Novice
07. september 2005 - 10:53 #5
Så har jeg talt med Bilka, de kunne heller ikke rigtig finde ud af hvad det betød så hende jeg talte med konsulterede en "længere oppe i systemet" og ringede tilbage og fortalte at det er nye symboler for "må gerne tørretumbles".

Jeg foreholdte hende at det jo er to forskellige symboler, men hun holdte fast i at begge symboler betyder "må gerne tørretumbles"

Jeg synes sgu at det lyder noget skummelt så nu fik jeg hendes navn så jeg ved hvem jeg har talt med og så får tøjet en tur i tørretumbleren og så må de jo ligesom hænge på det hvis det går galt...
Avatar billede lonepeter Novice
07. september 2005 - 10:53 #6
Lukker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. september 2005 - 11:14 #7
hov havde kun set det øverste billede! Det nederste billede må betyde det samme som en tumbler med en prik i.
Avatar billede lonepeter Novice
07. september 2005 - 11:18 #8
james t dk, ifølge Bilka er det, det samme som et symbol uden noget inden i... - men som sagt jeg tvivler, men nu får vi at se når det har fået en tur i vaskemaskinen og tørretumbleren...