Avatar billede aceofspair Nybegynder
08. september 2005 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

"uspecificeret fejl i C# irc-bot"

i denne del af koden får jeg fejl

-----kode-----
                                inputLine = inputLine.Split(':')[2].ToLower().Replace(NICK.ToLower() + " t ", "");
                                inputLine = inputLine.Replace(NICK.ToLower() + " translate ", "");
                                writer.WriteLine (outputline("NOTICE " + nickname + " :Oversættelser af : " + inputLine));
                                writer.Flush();
                                Thread.Sleep(1000);
//                                this.sql = "select en,da,la from translate where (da like \"%" + inputLine + "%\" or da = \"" + inputLine + "\") OR (en like \"%" + inputLine + "%\" or en = \"" + inputLine + "\") OR (la like \"%" + inputLine + "%\" or la = \"" + inputLine + "\")";
                                this.sql = "select en,da,la from translate where da like \"%" + inputLine + "%\" or da = \"" + inputLine + "\" OR en like \"%" + inputLine + "%\" or en = \"" + inputLine + "\" OR la like \"%" + inputLine + "%\" or la = \"" + inputLine + "\"";
                                writer.WriteLine("NOTICE " + nickname + " : - " + this.sql);
                                writer.Flush();
                                Thread.Sleep(1000);
                                dbasers.Open(sql, dbasers.ActiveConnection, dbasers.CursorType, dbasers.LockType, 0);
                                writer.WriteLine (outputline("NOTICE " + nickname + " :"+dbasers.Status));
                                writer.Flush();
                                if(!dbasers.EOF)
                                {
                                    writer.WriteLine("NOTICE " + nickname + " :Dansk : " + dbasers.Fields["da"].Value.ToString());
                                    writer.Flush();
                                    Thread.Sleep(1000);
                                    writer.WriteLine("NOTICE " + nickname + " :Engelsk : " + dbasers.Fields["en"].Value.ToString());
                                    writer.Flush();
                                    Thread.Sleep(1000);
                                    writer.WriteLine("NOTICE " + nickname + " :Latin : " + dbasers.Fields["la"].Value.ToString());
                                    writer.Flush();
                                }
                                else
                                {
                                    writer.WriteLine (outputline("NOTICE " + nickname + " :Intet fundet"));
                                }
                                dbasers.Close();
-----kode-----

NICK er sibylin
nickname er underordnet
inputLine kan være "sibylin t lavendel" eller "sibylin translate lavendel"
fejlen jeg får er :
System.Runtime.InteropServices.COMException (0x80004005): Uspecificeret fejl
  at ADODB.RecordsetClass.Open(Object Source, Object ActiveConnection, CursorTypeEnum CursorType, LockTypeEnum LockType, Int32 Options)
  at Sibyline.IrcBot.GoOnline() in c:\documents and settings\daniel\dokumenter\visual studio projects\sibyline\ircbot.cs:line 319

(linie 319 er dbasers.open-linien)
SQL-statementet er bekræftet fungerende (både det udkommenterede, og det ikke)
jeg bruger line 319 et andet sted uden fejl

Hvis der er noget jeg mangler at fortælle, så skriv det lige
Avatar billede aceofspair Nybegynder
08. september 2005 - 11:11 #1
(jeg ved godt at 150 points er mange at sætte på, men det er temmeligt urgent, og jeg har prøvet at rette fejlen i lidt over et døgn nu...)
Avatar billede aceofspair Nybegynder
08. september 2005 - 12:15 #2
/me tager sig til hovedet

Jeg har så fundet fejlen - jeg må åbenbart ikke bruge ordet "translate" i mit SQL-statement...