Avatar billede delphidaner Nybegynder
15. april 2001 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med ADO

Nu håber jeg, at jeg har valgt den rette kategori, for jeg var meget i tvivl.

Jeg har et problem: jeg kan ikke længere oprette forbindelse til en Access database via ODBC med PWS. Når jeg laver et ASP script, som prøver at oprette forbindelse til en ODBC database, så popper et vindue op med beskeden \"The version of MSDASQLR.DLL is not valid\" eller noget i den retning, hvorefter at der opstår et ASP runtime error med beskeden \"Kunne ikke finde den angivne provider\".

Jeg har prøvet at kopiere DLL-filen fra min lillebrors computer, men det virker stadig ikke, og desuden var filerne helt identiske.

Jeg har geninstalleret PWS og Office i håb om at det kunne rette fejlen. Men nej...

Jeg tror fejlen er opstået fordi jeg har installeret Office 2000. Det er ikke sikkert, men muligheden er der.

Hvad skal jeg gøre, for at få det til at virke igen?
Avatar billede redbastard Nybegynder
15. april 2001 - 13:39 #1
Prøv i Office at konvertere din Database til feks.access 97 eller paradox
det har hjulpet mig engang hvor jeg havde et lignende problem i Delphi
Avatar billede perla Nybegynder
15. april 2001 - 15:43 #2
Lyder som om din connection string den er gal med. Hvorfor connection orienteret ODBC ?

Prøv at se

http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=54&tech_id=5
Avatar billede delphidaner Nybegynder
15. april 2001 - 19:18 #3
Jeg har prøvet jeres forslag, men de virker ikke.

- Jeg har prøvet at konvertere til en tidligere Access version.
- Jeg har prøvet med en Paradox database
- Jeg har prøvet at lave en DNS-less connection (det var egentlig dejligt at få sat på plads, jeg er en newbie inden for ASP og havde ikke helt styr på dette).

Er der andre forslag?
Avatar billede perla Nybegynder
15. april 2001 - 19:48 #4
Prøv at opdatere ODBC driverene med sideste nye drivere, MDAC35 tror jeg. Eller send databasen så vi kan se at der ikke er noget i vejen med den

PerLA@mail.tele.dk

-Per
Avatar billede delphidaner Nybegynder
15. april 2001 - 20:32 #5
Jeg har prøvet at geninstallere Win98, og nu kommer der en anden fejl i stedet for. Når jeg prøver at udføre sætningen

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

så kommer fejlen \"ActiveX-komponenten kunne ikke oprette objektet\" eller noget i den stil...

Perla >> Hvor finder jeg de nyeste drivere til ODBC? Inde på www.microsoft.com eller hvor?

Databasen er der ikke noget i vejen med. Jeg har lavet en ny adskillige gange, og prøvet med både Access 2000 og Paradox 5. Lige nu ligger der bare en tom tabel deri, så jeg tvivler stærkt på at det er selve filen, der er noget i vejen med.
Avatar billede delphidaner Nybegynder
16. april 2001 - 15:36 #6
Nu har jeg installeret PWS på min lillebrors computer, og der er den samme fejl. Jeg har en mistanke om at Win98\'s PWS og Office 2000 bare ikke kan sammen.

Hvad mener I?
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 15:50 #7
MDAC kan findes på denne side (Access = Jet component)

http://www.microsoft.com/data/

Eller prøv at finde information om PSW og Office 2000 samarbejde, for hvis det er sandt er du ikke den eneste med det problem.

Held og lykke
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 15:52 #8
Prøv komponent checkeren på siden
Avatar billede delphidaner Nybegynder
16. april 2001 - 19:23 #9
Jeg har fået det til at virke nu!

Jeg sad og kiggede på filerne i OLE DB mappen i Fælles Filer og sammenlignede dem med dem, der er på min lillebrors computer. Da lagde jeg mærke til, at der var mange af filerne, der ikke have samme størrelse som hans. Derfor prøvede jeg at kopiere hele hans mappe ind oven i min og erstattede alle filerne, og så virkede det!

Af uransagelige årsager var mange af filerne beskadigede.

Perla >> Skal du have point\'ene? I teorien ville dit forslag have virket (fik det ikke prøvet, da det gik i orden), men jeg ved ikke hvad der er korrekt i denne situation.
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 19:27 #10
Så sender jeg lige et svar til :-)
Giv mig halvdelen og tag selv resten

-Per
Avatar billede delphidaner Nybegynder
16. april 2001 - 20:06 #11
OK, det lyder fair nok. :)