Avatar billede oskar Nybegynder
16. september 2005 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Dobbeltsidet dns-opsætning.

Jeg har et lidt snørklet problem som jeg gerne vil have lidt hjælp til.

Jeg har i en dmz en webserver som man kan tilgå via en www adresse nå man ikke er på mit lokale netværk. Et almindeligt dns-opslag ude i byen giver den rigtige ip adresse 60.123 osv

Men når man er på det lokale netværkm ed en 10.xxx adresse får man ikke adgang. Webserveren har både en ekstern og en intern IP.

Hvordan får jeg sat min egen DNS op så opslag indefra bliver sendt videre til den interne ip 10.xxx? i stedet for at bruge det eksterne opslag.

Domænenavnet er ikke identisk med navne på det lokale net.
Avatar billede oskar Nybegynder
16. september 2005 - 11:12 #1
navne =navnet
Avatar billede polle007 Nybegynder
16. september 2005 - 12:28 #2
På den interne DNS opretter du en zone med samme navn som den eksterne. Så ramme de interne klienter denne, i stedet for at blive sendt videre ud
Avatar billede svindler Nybegynder
16. september 2005 - 13:04 #3
Hvis du kører din egen dns kan du også styre det vha views, så serveren svarer forskelligt alt efter source ip på dns requesten
Avatar billede oskar Nybegynder
16. september 2005 - 14:13 #4
polle007 > Det var lige det der skulle til. Smid et svar, please.
Avatar billede oskar Nybegynder
07. oktober 2005 - 15:53 #5
polle007 > Det var lige det der skulle til. Smid et svar, please. Sidste chance.
Avatar billede svindler Nybegynder
18. oktober 2005 - 09:20 #6
vi ta'r chancen :-)
Avatar billede oskar Nybegynder
18. oktober 2005 - 21:38 #7
Godt forsøgt hr. svindler, men det var polle der kom først og det var hans svar der løste problemet så...
Avatar billede svindler Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:56 #8
OK. det fremgik ikke, hvilket af svarene, du kunne bruge.
Avatar billede oskar Nybegynder
17. november 2005 - 21:16 #9
Da polle åbenbart ikke er interesseret får du halvdelen af pointene

:)
Avatar billede svindler Nybegynder
18. november 2005 - 13:51 #10
Hmmm, det gik lige op for mig, at det fremgik med al tydelighed, at det var polle du ville give point :-)