Avatar billede janomel Nybegynder
18. september 2005 - 16:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man være lovlig fildeler

Kan man være det, ved f.eks. at hente programmer/spil fra http://www.the-underdogs.org/ http://www.download-free-games.com/ www.mymusic.dk www.download.dk og com osv. og så bruge et P2P program til at dele det videre med. (Jeg tager nok fejl, men jeg kan ikke finde noget på de sider, om at man ikke må bruge et P2P program til at viderdele det med)

Findes der evt en liste, over sider, hvor man lovligt, gerne må hente samt viderdele deres ting.

Sad og blev træt af at høre på antiprat grupper. De anklager jo alle. Selv os tilsyneladende kun henter lovlige ting. Kom lige i tanke om en Tv avis her den anden dag, hvor en fra dem, sagde at man kunne sige sig selv, at tingende var ulovlige når de var så billige. Sad og undrede mig, da man så kan være i tvivl om hvorvidt vi må handle i udlandet via nettet og om man må købe udlandske kunster fra div sider. For hvem i DK gider købe Laid Back når man kan låne det på bibloteket. Ik mig.
Avatar billede iostream Nybegynder
18. september 2005 - 16:54 #1
Ja det kan man godt...fx et det lovligt at downloade linux, firefox osv.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. september 2005 - 16:55 #2
Måske noget herfra: http://www.piratgruppen.org/
Avatar billede janomel Nybegynder
18. september 2005 - 17:01 #3
Takker. Så det godt.. I de udsendelser jeg har set med antipiratgruppen har ale virkedet meget presset når de er blevet spurgt..

Men er det så lovligt at dele omtalte ting via de hjemmesider vis P2P programmer. Klart at noget Linus gerne må. Men det andet vil jo være sjovt
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. september 2005 - 19:23 #4
Hvis du har rettighederne til at det så ja, men jeg tvivler på f.eks. mymusic.dk's rettigheder giver dig lov til at dele andres musik via P2P, de andre ved jeg ikke. Der må du læse deres betingelser igennem