Avatar billede goof78 Nybegynder
19. september 2005 - 15:26 Der er 4 kommentarer

Tilføjelse fra "fremmede" i excel-dokument?

Nu skal jeg se om jeg kan forklare det grundigt nok:)

Jeg har et excel-dokument, som ligger på en hjemmeside.(med password på).

Jeg ønsker så at de folk der har passwordet, kan gå ind og skrive sig på.
Altså at de har rettighed til at redigere(tilføje, ikke slette) i en kolonne, og så gemme det på serveren.

Hvis i ikke forstår, så spørg ind, så forklarer jeg efter bedste evne.
Avatar billede jumario Nybegynder
19. september 2005 - 15:41 #1
Hvis din webserver understøtter f.eks ASP og du har forstand på det, vil jeg foreslå at du bruge ADO til at åbne / rette i excel arket via html forms.
Avatar billede goof78 Nybegynder
19. september 2005 - 17:40 #2
Jeg aner ikke en pind om ASP, desværre. Men det understøttes.
Men kan man ikke give tilladelse til at folk retter en bestemt kolonne i excel, og så gøre den "ikke skrivebeskyttet" via. ftp?
Avatar billede jumario Nybegynder
20. september 2005 - 09:09 #3
synes godt nok det lyder lidt urealistisk. kunne du evt give folk rettigheder til ftp'en så de kan downloade dokumentet, rette i den kolonne de må (de andre kan du låse) og så uploade dokumentet igen?
Avatar billede goof78 Nybegynder
20. september 2005 - 12:10 #4
Jeg er ikke sikker på at de brugere ved hvordan man uploader via. ftp, etc. Så det tør jeg ikke binde an på. Må se om jeg kan finde en løsning til realtime redigering.