Avatar billede lord-klaus Nybegynder
19. september 2005 - 20:40 Der er 8 kommentarer

hjælp til test af brugervenlighed

hej

jeg har fået til opgave i it at teste skolens hjemmeside medhensyn til brugervenlighed håber i vil hjælpe

mvh. klaus

Bedømmelses metode: 1-5, 5 er bedst

De 5 subjektive spørgsmål ang. vejlehs

Spørgsmål 1:Hvordan vil du vurdere layoutet?

Spørgsmål 2:Hvad mener du om farverne?

Spørgsmål 3:Hvad mener i om sidens inloadtid?

Spørgsmål 4:Hvor nemt er det at finde frem til siden på en søgemaskine?

Spørgsmål 5:Hvad mener du om menuens opdeling?

De 8 praktiske tests

Spørgsmål 1:Hvor lang tid tager det dig at finde frem til siden hvor du finder ”udbudspolitik for EvE-aktiviterne 2005”?

Spørgsmål 2:  Hvor nemt er det at finde åbningstider for skolens kontor ?

Spørgsmål 3: Hvor nemt er det at finde skolens adresse?

Spørgsmål 4:Hvor nemt er det at finde en brochure på hh?

Spørgsmål 5:Hvor hurtigt er det at finde noget om linjer på hg?

Spørgsmål 6:Hvor nemt er det at finde info om pc kørekort?

Spørgsmål 7:Hvornår har kantinen åbent?

Spørgsmål 8:Er det nemt at finde info om en Logistikøkonom?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 20:43 #1
Evt. en www-adresse?
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
19. september 2005 - 20:44 #2
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
20. september 2005 - 14:42 #3
Hej Klaus,

har vurderet jeg går ud fra at jeg ikke skal skirve mine vurderinger herinde?

PS! flot side.

mvh
Mads
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
20. september 2005 - 18:53 #4
hmmm det er ikke lige det der var meningen :)

det er ikk mig der har lavt den med vi er blivet sat til at teste den i it...
Avatar billede roenving Novice
21. september 2005 - 16:26 #5
Du må have overset nogle af Ekspertens regler, for det er ikke tilladt at have samme spørgsmål flere gange og heller ikke tilladt at udlove over 200 point selvom man opretter det over flere spørgsmål !-)

Ref. http://www.eksperten.dk/spm/648524

-- du skal derfor lukke dette soørgsmål ...

mvh
/coadmin
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
21. september 2005 - 21:55 #6
hmmmmmmmmm det er sku lidt svært når der ikk er lagt svar ind det andet spørgsmål og har nu kun 260 point ude fordelt over 2 spørgsmål....

også tåger du nu osse lidt for det andet er blivet lukket for 2 dage siden.....
Avatar billede roenving Novice
21. september 2005 - 22:31 #7
Du skal nok lige læse ekspertens regler lidt grundigere: http://www.eksperten.dk/regler.phtml, §§ 2.1.11 og 2.1.15 ...
Avatar billede roenving Novice
21. september 2005 - 22:33 #8
-- og jeg vil betragte det som overtrædelse af §5, hvis du ikke reagerer ganske pronto ...