Avatar billede bjarke-b Nybegynder
20. september 2005 - 15:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC booter op med blå skærm

Har en pc fra noget familie der ikke virker.

Starter fint op, booter op på windows, kommer frem med bios tjek og skriver fejlagtig nedlukning, der kan vælges mellem fejlsikret, normal osv.

Ligegyldigt om der vælges fejlsikret eller normal kommer den kun videre til windows loader siden hvorefter der kommer en blå skærm i 1 sek efterfulgt af genstart.

Er det hardware, eller er det fejl i windows?
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 15:08 #1
kan du starte i fejlsikret tilstand ? (tryk F8 under opstart)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
20. september 2005 - 15:42 #2
nej
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 15:58 #3
sorry fik ikke læst dit spg. ordenligt :/
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. september 2005 - 00:17 #4
Tryk F8 under opstart, og du vælger så "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl", og den vil så ikke genstarte, men komme med en blå skærm der bliver stående. Skriv hvad den blå skærm siger !
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
23. september 2005 - 10:42 #5
Det kan jeg ikke finde når der trykkes F8...?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. september 2005 - 21:39 #6
Hvis du ikke kan finde menupunktet "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl", så er det fordi, at det er deaktiveret.

Det tyder derfor på, at det ikke er systemet (XP) der får den til at gå ned.

Prøv at tage strømmen fra maskinen, og tag RAM ud.

Har du mere end 1 klods RAM, så prøver du med kun 1 klods i maskinen, og skift til en anden RAM sokkel hvis det ikke virker, indtil du har afprøvet alle sokler. Derefter kan du prøve med en anden RAM klods efter samme princip.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
25. september 2005 - 18:19 #7
ram er udskiftet, andre forslag :)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
01. november 2005 - 21:46 #8
d