Avatar billede vesterby Nybegynder
22. september 2005 - 07:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

CD drev mangler i Toshiba bærbar bootdisk ønskes

Hejsa
Jeg er ved at prøve at hjælpe min kammerat med at få hans Toshiba satellite 2180cdt op at køre igen. Efter han's søn har formatteret den :-( Men det vil ikke rigtig lykkes , da jeg ikke kan få den til at installerer cd rom drevet med en boot diskette.
Jeg har prøvet at lave en boot disk ved hjælp af toshibas download center men intet virker. Alle de originale cd'er til pc er blevet væk og det er dem jeg har brug for eller bare en original bootdisk til Toshiba Saellite 2180cdt.
Jeg tror at Toshiba's cd drev er meget specielle da de ikke vil accepterer en alm driver fra en win98 eller win95 boot disk.
Håber at der er nogen der evt kan sende mig noget jeg kan bruge til at få skidtet til at virke igen, da knægten skal bruge den på efterskole.
Det var vist en lang smøre så jeg slutter her
Vesterby
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. september 2005 - 08:34 #2
anonym: Det har jeg prøvet , men jeg kan ikke finde noget jeg kan få til at virke
Det jeg mangler er en original Toshiba bootdisk med den originale driver til cd drevet
Avatar billede boxer Nybegynder
22. september 2005 - 09:00 #3
Ja det skriver du jo godt nok i dit spørgsmål :o)

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er fra driverguide.com:
http://members.driverguide.com/index.php?devicetypeid=3&companyid=1066&action=wizard_step_3

login: driver2
password: all

Prøv om du kan finde noget du kan bruge derinde fra. Der er bla. en der skulle passe til alle Toshiba notebook cdroms.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 10:51 #4
har du overvejet at drevet kan være defekt ? har ikke set andre cddrev end IDE til bærbare, så det "skal" næsten virke med en standard driver.
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. september 2005 - 11:11 #5
Tanken har strejfet mig, men det virker som om  der er liv i drevet (grøn lampe lyser ) og jeg har ladet mig fortælle at toshiba er speciel på dette område mht notebooks
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 11:26 #6
Prøv lige at checke følgende:
Klik på Start -> Kør og skriv: Regedit
Find mappen HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  (der er kun en mappe der begynder med: 4D36E965)
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så prøv at slette dem.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 11:37 #7
haverslev i en maskine uden styresystem ? ;)

vesterby, sålænge der er bare lidt liv i et cdrom drev vil lysdioder lyse for at indikere at der læses (eller forsøges på det), siger intet om drevet er ioorden eller ej *S*
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. september 2005 - 11:51 #8
Sb: Du har ret, men hvordan skal jeg tjekke om drevet er kaput, måske skulle jeg se om jeg kunne låne et usb drev ????
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 11:51 #9
Ups, læste det som om der VAR et OS på (enten 95/98) ;)
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 12:05 #10
Hvis du skal have xp på maskinen, har du så prøvet med XP startdisketter til at boote på og derved få adgang til drevet ?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994
Avatar billede vesterby Nybegynder
22. september 2005 - 12:11 #11
H: Den er vist kun gearet til Win98Se :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 12:14 #12
ja men på den måde som haverselv beskriver kan du kontrollere om drevet faktisk virker ;) men ellers er det nok et standard slim drive, og derfro burde du kunne vbruge hvilket som helst drev (som så bare skal monteres i den evt bay der er )
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:34 #13
brug for mere hjælp ?
Avatar billede vesterby Nybegynder
03. januar 2006 - 08:28 #14
Sb : sorry for den lange ventetid, men du havde ret det var et nyt drev der skulle til, takker for hjælpen