Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. september 2005 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

RIS hjælp (unattended installation)

Hej Ya'll

Jeg har et lille spørgsmål jeg gerne vil have afklaret.

Vi har i vores virksomhed en RIS server stående som vi egentlig også vil bruge til at installere vores 2003 servere.
Det jeg så gerne vil vide er om man i unattended installationen af 2003 kan smide noget ind som smider den ind i en anden OU end de resterende maskiner som bliver installeret op med RIS'en...

Jeg ved det kan lade sig gøre at smide alle nyinstallationer ind under en OU men det er ALT så, inkl. server installationer.

Kan dette lade sig gøre eller er det helt umuligt... (umuligt er det aldrig, men kan det lade sig gøre uden at skulle scripte eller sådan noget )

/Leth
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. september 2005 - 14:33 #1
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. september 2005 - 14:37 #2
Ja - du sætter åbner blot op for options (jeg kan ivia en GP, så kan du angive maskinnavn og OU direkte når du installerer via PXE.

Du gør det her:
User Configuration
  Windows Settings
    Remote Installation Service
      Client Installation Wizard options
        Custom Setup = Enabled

Du kan også patche choice.osc (mener jeg det er) så sætte VALUE=dit favorit OU - så er teksten altid skrevet i forvejen og du retter kun, hvis den skal smides i et andet sted.

/JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. september 2005 - 14:38 #3
Mere tydeligt:

Du kan ydermere patche choice.osc (mener jeg det er) så sætte VALUE=dit favorit OU - så er teksten altid skrevet i forvejen og du retter kun, hvis den skal smides i et andet sted.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. september 2005 - 14:45 #4
Det jeg vil er sådan set ligesom hmortensen har skrevet....
Jeg tænkte så bare det skulle ind i .sif filen som jo er den unattended der bliver kørt...

Jeg har prøvet at smide
MachineObjectOU="OU=MyOU,OU=MyParentOU,DC=mydom,DC=MyCompany,DC=com"
det ind i den nu, ved ikke om det virker men det vil tiden vise.

hvilken choice.osc skal laves om???
(jeg må nok indrømme at min viden om RIS er meget minimal desværre, men har bare fået at vide jeg skal se om jeg kan få det til at virke.)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
26. september 2005 - 14:54 #5
Med "choice.osc" kan det da lade sig gøre at smide den angivne installation ind under en anden OU end man har defineret for alle sine maskiner, hvis ja....

Kan det så lade sig gøre du fortæller mig hvordan eller evt. giver mig link til et sted de skriver lidt om det.

/Leth
Avatar billede morten_leth Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:02 #6
Vi fandt selv ud af det, vi gjorde sådan at computeren røg hen i den OU som brugeren der sætter installationen igang er i, så nu har vi bare specifikke brugere til forskellige installationer...

Men i skal da ikke snydes for point alligevel...
hmortensen hvis du også ligger svar så får du også lidt point, i skal have lidt for at prøve.. ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:24 #7
Godt I fik det til at virke.

Jeg har ikke fået mails fra E for de andre indlæg :(