Avatar billede weingarten Nybegynder
27. september 2005 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

traverse Subfolders

Jeg vil gerne undersøge hvilke genveje der kan ligge under alle brugeres start menu (C:\Documents and Settings\Bruger1\Start Menu\Programs\Startup). Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede killerclown Nybegynder
28. september 2005 - 22:07 #1
HEY !
Jeg skal lige forstå det ret...
Det er mappen startup, du gerne vil undersøge for alle brugere på en maskine ?
eks :
C:\Documents and Settings\Bruger1\Start Menu\Programs\Startup
C:\Documents and Settings\Bruger2\Start Menu\Programs\Startup
C:\Documents and Settings\Bruger3\Start Menu\Programs\Startup

/Killer
Avatar billede weingarten Nybegynder
29. september 2005 - 07:37 #2
Hey!

Ja, lige præcis. Hvilke .lnk filer ligger ved bruger1 og bruger2 osv osv :-)

/weingarten
Avatar billede killerclown Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:04 #3
Hey weingarten!
Sorry det sene svar. Ferie du ved ;)
Dette burde "do the trick" for dig :

set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
set enumbrugermappe = fso.getfolder ("d:\Documents and Settings")
for each bruger in enumbrugermappe.subfolders
if fso.folderexists ("d:\Documents and Settings\"&bruger.name&"\start menu\Programs\Startup\") then
strtekst = strtekst & vbcrlf & bruger.name & ":" & vbcrlf
set brugerlinksmappe = fso.getfolder ("d:\Documents and Settings\"&bruger.name&"\start menu\Programs\Startup\")
for each link in brugerlinksmappe.files
strtekst = strtekst & link.name & vbcrlf
next
end if
next
msgbox strtekst

/Killer
Avatar billede weingarten Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:33 #4
Hey Killer :-)

Lige hvad jeg have brug for! Tak for hjælpen...håber du har haft en god ferie! :-)
Avatar billede weingarten Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:34 #5
Hmmm...kan ikke rigtigt se om det virker med at acceptere svaret :-(
Avatar billede killerclown Nybegynder
02. oktober 2005 - 14:44 #6
Hey !
thx. Den var slet ikke så ringe :o)

Nøøøhdet ser ikke ud som om, den har registreret det som accepteret svar.
Jeg laver lige et nyt svar her :o)

/Killer
Avatar billede weingarten Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:25 #7
Hmmmm...jeg accepterer på livet løs...det virker bare ikke :-(
Avatar billede weingarten Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:26 #8
ENDELIG! :-D
Avatar billede killerclown Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:35 #9
hehe :o)
thx for points
/Killer