Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. september 2005 - 18:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

tynd klient skal boote direkte til fjernskrivebord

scenariet er:
windows 2003 TS og klienter med win98/win2k
lige nu booter de til skrivebordet, hvor der ligger en genvej til remote desktop connection.
er det på nogen måde muligt kun at få en TS-logonprompt frem (som hvis det var en rigtig tynd klient med win ce). og når man logger af skal man ende ved TS-logon-billedet igen
så kommer vi helt uden om lokal adgang til PCerne nemlig.
Avatar billede leif Seniormester
30. september 2005 - 18:57 #1
Hvad så med maskinen, skal den bare stå tændt hele tiden ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. september 2005 - 21:38 #2
Umiddelbart vil jeg mene at det bliver noget skralderværk, når det 98+2000 klienter du har. På xp, kunne man godt lave en GPO, med en autologon, men stadigvæk ikke fantastisk.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:55 #3
jamn hvad er så fantastisk :-)
vil i foreslå andre gode løsninger (så man ikke får skrivebordet frem og har 100 elever til at lægge dokumenter fra sig rundt omkring på skrivebordene)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2005 - 14:15 #4
Ved ikke om du kunne lave et script, som kørte mstsc /v:dinserver, når computeren startede op?
Avatar billede themustangman Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:38 #5
Du kan bare lægge genvejen ind i "menuen start-> programmer-> Start"...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:02 #6
formatc > hvor skulle jeg lægge det script?
themustangman > jamn jeg vil jo gerne have at den laver forbindelsen længe inden den når ind til den startfolder - man skal jo netop ikke logge på lokalt
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. oktober 2005 - 17:35 #7
Hvor mange maskiner har du med 98 og med 2000? Jeg tror du skal forvente at du skal skaffe dig af med 98'erne mindst, hvis du skal komme videre der.

Den bedste løsning vil dog være overvejelse af indkøb af tynde clienter.
Det kan måske betale sig.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
31. oktober 2005 - 00:18 #8
ok lukker - det må vist ende med en embedded XP
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. oktober 2005 - 15:15 #9
Overvej evt. embedded linux (er billigere) - jeg er ikke expert på linux området, men vi har embedded linux til at kører op mod w2003 terminal-session.
Avatar billede leif Seniormester
31. oktober 2005 - 15:21 #10
halvamatoer -> Kan du finde ud af hvilken dist. I bruger ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:07 #11
Kigger på det i morgen.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:14 #12
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:17 #13
Kan dog se at det ikke er en linux - havde dog fået det fortalt. (skal undersøge nærmere, hvad der ligger på den).
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. november 2005 - 20:05 #14
Har ikke en bønne styr på det (linux) - men har undersøgt lidt nærmere.
Det lader til at der følger en management software med, som sættes op til at client downloade den rolle som til skal have (win T-session, IBM-3270 session, osv).
Men det er linux fungerende, men du kan ikke sige at det er Dist mandrake, Suse osv.
Det er en embedded linux, fremstillet af maskinlevevandøren.

Fandt dog noget andet interessant på hjemmesiden:
http://www.netvoyager.co.uk/products/windesk.html
Som åbenbart laver en std. pc om til en tynd Win-session client.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. november 2005 - 20:07 #15
http://www.netvoyager.co.uk/pdf/infocus.pdf
Jeg tolker denne som management software
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2005 - 20:10 #16
http://www.wyse.com/ bruger vores ene afdeling i udlandet.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. november 2005 - 20:49 #17
Jeg formoder at I bruger den som os, kun til alm. kontor-brug (ingen lys & lyd)
Avatar billede leif Seniormester
01. november 2005 - 21:27 #18
halvamatoer -> Aner det ikke, da jeg intet har med det at gøre kun det svar jeg fik fra afdelingen. Men jo det vil jeg skyde på.