Avatar billede tichicken Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Jeg har tidligere oprettet spørgsmålet:
http://eksperten.dk/spm/650189

Dette er en slags fortsættelse :)

Jeg har snakket med flere, og de mener ikke jeg kan bruge min egen router med tele2...Altså SKAL jeg bruge den jeg har fra tele2 (Som er noget bras).

Jeg har derfor valgt at bruge mit nuværende USB-modem og sætte min første maskine op som server der smider forbindelsen videre til maskine 2.

Dette er ikke et problem, da første maskine altid er tændt alligevel.

Hvad skal jeg investere i af hardware?

Håber i vil hjælpe :D

/tichicken
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:43 #1
Hvis jeg har forstået dit spm korrekt, så er det eneste du har brug er et ekstra netkort.
Så laver du bare en "netværksbro".
Avatar billede tichicken Nybegynder
03. oktober 2005 - 18:35 #2
Altså...Jeg vil have sat et trådløst netværk op mellem to computere + evt. en bærbar...

Skal vel have et accesspoint sat til computer 1, og et netkort i computer 2. Noget i den stil tror jeg...er ikke sikker, det er derfor jeg skriver :D
Avatar billede beef12 Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:30 #3
damn... havde slet ikke set titlen, havde slet ikke fattet at det drejede sig om et trådløst netvæk du ville sætte op :-)

Jeg har et linksys Acess Point. Synes den er god, nem og konfiguere og rimelig billig: http://www.itbutikken.dk/i/52984/1.htm

Derudover skal du naturligvis købe et eller flere trådløse PCI netkort, eksempelvis http://www.itbutikken.dk/i/52989/1.htm og et PCMCIA trådløst netkort til din bærbar.
Avatar billede tichicken Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:33 #4
Hvordan foregår det så med at gøre det sikkert? Kan jeg via min første computer tilføje de computere der må komme på netværket osv, eller hvordan sikrer jeg det bedst? Kan jeg også se hvad der laves på netværket af de forskellige computere? Skal jeg have noget specielt  software til det? :D
Avatar billede beef12 Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:56 #5
Nej - det behøver du ikke. De indstillinger sætter du i Access Point'en. Du kan feks begrænse på MAC-adresser. Desuden kan du også kryptere al data der sendes frem og tilbage over netværket.
Jeg tror ikke der er en access log på et access point, der tror man skal købe en med indbygget router (er dog ikke sikker).
Avatar billede tichicken Nybegynder
06. november 2005 - 16:13 #6
takker for svarene. Smid lige svar.
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. november 2005 - 18:06 #7
selv tak :-)
Avatar billede beef12 Nybegynder
06. november 2005 - 18:07 #8
hov - sådan :-)