Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 23:00 Der er 3 kommentarer

Parse XML til PHP

Hej eksperter

Jeg vil gerne have parset en xml fil med følgende format til PHP:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
- <page style="navne">
- <content>
- <paragraph style="person">
  <name>Leasy A/S</name>
  <address>Østre Stationsvej 5</address>
  <zip>5000</zip>
  <city>Odense C</city>
- <phone>
  <number>72112112</number>
  <number>63110519</number>
  <number>88888888</number>
  </phone>
  </paragraph>
  </content>
  </page>

Filen hentes fra et eksternt link - dvs. scriptet skal kunne indlæse xml filen fra en anden server.
Jeg vil gerne have parset filen så jeg kan bruge dataene videre.
Dvs. f.eks.
$name = Leasy A/S
Avatar billede acmed Nybegynder
04. oktober 2005 - 23:01 #1
Det eksterne link er det her:
http://app3.unwire.dk/DGSWAP/searchNummerTilNavn?number=88888888
(telefonnumeret skifter fra gang til gang)
Avatar billede olebole Juniormester
05. oktober 2005 - 02:17 #2
<ole>

Har du eksplicit tilladelse fra Unwire til at bruge deres service - eller er der tale om uretmæssig leeching?

/mvh
</bole>
Avatar billede acmed Nybegynder
05. oktober 2005 - 07:41 #3
Hm, det var et link jeg fik anvist i en anden eksperten.dk tråd. Jeg havde ikke lige overvejet at det måske ikke var en "public service".
Jeg tager kontakt til dem for at høre om man må bruge linket.
Har du nogen forslag til mit primære spørgtsmål?