Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:34 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning til surfboard 12v/19v

Hejsa allesammen

Kan man bruge et 19v strømforsyning til et Motorola surfboard cable modem SB5100. Som standart følger der et 12v strømforsyning med.

http://broadband.motorola.com/noflash/customer_docs/user_guides/501650-012-a.pdf
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 12:40 #1
nej det er bestemt ikke smart, men det kan være der sidder en 12 v regulator i surfboardet, men gør der ikke, brænder du noget af i surfbaordet, så nej jeg ville ikke gøre det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 13:33 #2
Enig med screem.

Hvorfor har du ødelagt den originale strømforsyning?
Har du spurgt din udbyder hvad en ny strømforsyning koster?
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:36 #3
Jeg har fået modemet i en rodekasse jeg har købt. Men der var ikke nogen strømforsyning med. Findes der et sted på nettet hvor man kan købe sådan en ???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 13:42 #4
Hvad vil du bruge det til?
Det er et kabel modem, det kan kon bruges på et netværk der basere sig på Kabel (TV) og vil endda mene at det skal være tilmeldt udbyderen (TDC/Dansk kabel TV) for at virke!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 13:44 #5
Se lige side 12 i den manual du linker til:

Du skal tilmelde dig hos en kabelserviceudbyder for at få adgang til internettet og andre
onlinetjenester.
Ring til din lokale kabelserviceudbyder.
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:52 #6
nu er det jo bare et jeg vil af med..... jeg har ikke slev brug for det.

Nogen der vil købe  ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 13:54 #7
eneset og tdc er de eneste der benytter det modem (og esenet er såvidt jeg husker overtaget af TDC, ellers er det servicen)
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:56 #8
Jeg har selv haft et af de gamle modeller... Motorola 4100. Men da var jeg medlem af et antenneforening. TDC Kabel var udbyder
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 14:10 #9
Tror ikke du kan sælge det. Man får jo et nyt af TDC, når det gamle står af. Og man skal jo aflevere det man har, når man ikke skal bruge det mere.

Du ved jo ikke engang om det virker. Hvor meget regner du med at kunne få for noget der muligvis ikke virker?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:12 #10
normalt (virkende) sælges for ca 100-150, aldrig mere end det
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:17 #11
http://www.batteribyen.dk/product_info.php?cPath=40&products_id=571
Det burde kunnes bruges

Jeg har haft det afprøvet / sat strøm til. Alle lamper lyser
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:20 #12
ja og koster 149,- som er hvad produktet bliver solgt for normalt, men ok du tjener da en kr (hvis vi ser bort fra udgifter til porto osv)
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:27 #13
tja.. det er nok rigtig. Men jeg kan jo sælge det for 100 kr og så bare fortælle personen af der kan købes et powerkabel på nettet for 149 kr.
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 14:35 #14
tvivler jeg på du kan, men du kan da prøve ;)
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:58 #15
james_t_dk  kom lige med et svar

Så får jeg lukket dette spørgsmål

Takker for hjælpen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 18:55 #16
svar!

Men husk, det er ikke pænt at snyde folk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. oktober 2005 - 18:56 #17
svar