Avatar billede themustangman Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukke alle åbne filer

Da min backup fejler hver nat pga. nogle filer som nogle brugere har åbne, så kunne det være fedt at finde en kommando som bare kunne lukke alle åbne filer på min server.
Man kan køre kommandoen "net file" og se hvilke der er åbne, og man kan lukke dem hver for sig, ved at kende dens id-nummer.
Men findes der ikke en kommando til at lukke hele skidtet?

Takker
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 15:37 #1
lyder som du mangler at aktivere shadow copies, det gør netop at man kan tage backup af filer i brug, hvilket backup program benytter du ?
Avatar billede themustangman Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:43 #2
Jeg bruger Veritas Backup Exec ver. 9.1.
Så vidt jeg ved skal man have en license nøgle "open file agent" for at tage backup af åbne filer.
Men det er jo lidt sindsygt at købe, når det bare er fordi der er nogle som glemmer at lukke deres filer ned om natten.
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 15:45 #3
korekt, men hvorfor er filerne åbne ? (det burde de jo ikke være hvis deres maskiner er lukkede)
Avatar billede themustangman Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:46 #4
Nææ det er rigtigt, men problemet er at de glemmer at lukke deres maskiner og filer...
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 15:49 #5
hmm sidder lige og tænker over en smart måde at gøre det på ;) (kunne du ikke evt. køre shutdown på deres maskiner om aftenen så de blev lukket ned ?)
Avatar billede themustangman Nybegynder
11. oktober 2005 - 16:00 #6
Det kunne man godt, men det er ikke så hensigtsmæssigt...
Avatar billede AnyFellow Mester
12. oktober 2005 - 09:21 #7
Jeg ville nok anbefale dig at købe "open file" agenten.

Alternativt kan du genstarte serveren inden du ta'r backup.

Uanset hvad du gør, vil brugerne miste evt. ændringer i det dokument de arbejder i, når serveren genstartes.
Avatar billede glenn Nybegynder
24. oktober 2005 - 14:49 #8
Det er ikke nødvendigt med en ekstra open-file-agent. Din "Volume Shadow Copy"-service sørger for at du kan tage backup af åbne filer.
Så dit problem består nok i at du ikke anvender VSS. Du skriver ikke hvordan du tager backuppen, men hvis du scripter den kan du fejlagtigt have slået vss fra. Check evt. om servicen er sat til disabled og du ikke har fejl på servicen i eventloggen.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 11:59 #9
brug for mere hjælp ?