Avatar billede lamaduck Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fader man 2 layers

har 2 layers hvor jeg gerne vil fade den ene side sammen men hvordan gør man?
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. oktober 2005 - 21:30 #1
Fade på hvilken måde?

Hvis du bare vil gøre den ene lidt gennemsigtig, kan du ændre på "Opacity" i "Layers".

Hvis du vil have glidende overgang, se da: http://www.sitepoint.com/article/photoshop-fade-layer-mask
Avatar billede hcma Novice
13. oktober 2005 - 23:00 #2
Avatar billede lamaduck Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:07 #3
vil gerne fade overgangen og kan sige at den ene layer er hvid de sidste 0.5cm som skal fade over i en anden layer som har en bavgrund (ikke ens favet)

er en webbanner jeg er i gang med
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2005 - 11:20 #4
du har opskriften i begge de links der er givet.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:17 #5
Du tager det lag der skal fade ud og laver en selektion om det område du ønsker fadet eller "udtyndet" som den danske photoshop kalder det. i Den egenlske version taler vi om en "feather". Vælg nu i menulinjen "select" > "feather" og definer så i pixels over hvor stort et område du ønsker at fade din selektion. Klik ok og tryk delete på dit tastatur!

Således er grundprincipperne for den simple fade!