Avatar billede mortenernst Juniormester
14. oktober 2005 - 10:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At få XP til at huske adgangskoder

På et tidspunkt sagde jeg nej til Windows, da det spurgte mig om det skulle huske adgangskoden til nogle arbejdsrelaterede sider (Min arbejdsplads' intranet + kalenderprogram). Dette har jeg nu fortrudt, da jeg typisk skal ind på disse sider flere gange dagligt, men nu kan jeg ikke finde ud af at få windows til at huske koderne! Jeg har spurgt to computerfolk på min arbejdsplads, og de ved heller ikke hvor man styrer denne feature (deres bedste forslag var at oprette en ny bruger og så flytte alle dokumenter over til denne, men der må da være en anden løsningsmulighed eller hvad? Altså: Hvordan får man windows (XP) til at huske en adgangskode, når man én gang har sagt nej til at windows skulle huske den?!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:05 #1
Internetindstillinger - fanen indhold - vælg autofuldførelse.
Sæt flueben i Spørg, om adgangskoder skal gemmes.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:06 #2
Der kan du iøvrigt ændre andre indstillinger efter behov.
Avatar billede hmann Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:09 #3
er det i internet explorer?

så gå op i menuen og vælg funktioner

derefter "internet indstillinger" og vælg fanebladet "indhold"

under "personlige oplysninger" er der en knap der hedder "autofuldførelse"

tryk på den - derinde kan du krydse af om den skal spørge om den skal gemme adgangskoder..
Avatar billede hmann Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:10 #4
boxer> sorry havde ikke lige opdateret siden inden jeg svarede..
Avatar billede vejmand Juniormester
14. oktober 2005 - 11:23 #5
Hvis ovenstående virker, skal du bare se bort fra min kommentar.

Men jeg har været ude for at ovenstående ikke virker, når man én gang har sagt nej.
Jeg har så haft held med følgende:

Når feltet med adgangskoden kommer frem, har jeg bare klikket på login, uden at skrive noget i feltet.
Windows siger så at koden er forkert, når man så herefter taster den rigtige kode, spørger windows om den skal huske den, det accepterer man så.

Jeg ved ikke om dette glæder alle former for login, men jeg har ihvertfald haft held med det.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:57 #6
hmann > Det er helt okay :o) Jeg får heller ikke altid selv opdateret.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 21:48 #7
Fik vi løst problemet eller...
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juli 2006 - 07:06 #8
Er problemet løst?
Avatar billede mortenernst Juniormester
23. juli 2006 - 14:51 #9
Faktisk er problemet kun delvist løst... Der er en side, som jeg bruger stort set dagligt i forb. med mit arbejde, som computeren bare ikke vil huske uanset hvor meget jeg klikker på autoudførelse og bruger de dermed forbundne tricks... Det er møg-irriterende!