Avatar billede mulan Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:20 Der er 10 kommentarer

Kan ikke får "normal.dot" til at slå igennem

Hej

Jeg én ud af mange maskiner, som giver følgende problem:

Jeg ønsker at Word 2003sp2 skal starte med en forudbestem skrifttype. Jeg går i Formater->Skriftype og vælger skriften. Trykker på "Standard" og får bekræftelsen at dette gemmes i normal.dot. Når jeg genstarter Word, så har den ikke skiftet standard skrifttype. Jeg har gjort dette masser af gange på andre maskiner, hbor det altid har virket.

Jeg har prøvet at køre en Office reperation samt en total afinstallation og nyinstallation uden nogen ændring. Files normal.dot er tilstede.

Hvor ligger problemet??
Avatar billede jkrons Professor
26. oktober 2005 - 10:36 #1
Hvis du åbner normal.dot på den pågældende maskine, hvilken skrifttype indeholdeer den da?

Prøv at rette skrifttypen direkte i normal.dot og se om det har nogen effekt.
Avatar billede mulan Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:43 #2
Det er altid Times New Roman, som den starter med. Hmm, efter jeg har geninstalleret, så har jeg ingen fil der hedder normal.dot længere.

Jeg prøver nok snart med et nyt image :-(
Avatar billede herch Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:48 #3
Har du tjekket under funktioner - indstillinger - filplacering at
"Brugerskabelon" peger det rigtige sted hen?
Avatar billede jkrons Professor
26. oktober 2005 - 10:53 #4
normal.dot KAN evt. ligge som en skjult fil.
Avatar billede mulan Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:55 #5
Jeps, den peger der hvor jeg forventer under "Applikation data"
Avatar billede mulan Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:55 #6
Jeg har sat den til at vise skjulte filer og mapper, så jeg kan se alt
Avatar billede jkrons Professor
26. oktober 2005 - 11:22 #7
Hvis du nu ændrer skriftypen, som beskrevet; dannes der så en normal.dot?
Avatar billede mulan Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:55 #8
Nej den bliver ikke dannet.
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:08 #9
Når du har ændret skrifttype og -størrelse samt foretaget evt. andre tilpasninger som Word altid skal starte op med, vælger du under Filer "Gem som" og i dialogboksen vælger du typen "Skabeloner" filendelse .dot og giver dokumentet navnet normal.dot (eller blot "normal" hvis Word selv tilføjer endelsen).

Filen skal gemmes på samme placering som nuv. normal.dot. Tror det er nemmest du først gemmer den under Dokumenter og efterfølgende kopierer til den korrekte placering, hvor nuværende normal.dot vil blive overskrevet. Du kan forinden gemme en kopi af opr. normal.dot.

Frem over vil Word nu starte op på din tilretede normal.dot.
Avatar billede jkrons Professor
26. oktober 2005 - 12:24 #10
Det lyder godt nom mystisk. hvis du ikke har en normal.dot overhovedet.