Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:34 Der er 4 kommentarer

POP3 viden

Er ved at arbejde med en POP3 applikation. Når jeg connecter til serveren kan jeg lave en LIST og så få de mails der er på serveren. Men hvis jeg sender en mail til serveren men jeg er connectet og så bagefter udfører LIST kommandoen igen, ja så kan jeg ikke se den mail der lige er sendt. Jeg skal lave en Quit og så Connect igen for at kunne se den nye email. Er det sådan med pop3?

SIdste ting. Er der stor sikkerhedsforskel mellem at anvende pop3 og imap?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2005 - 21:46 #1
Kan ikke svare på det første, og det andet er lidt kompliceret. Forklaring følger.

Sikkerheden på pop3 er dårlig, det er en gammel protokol, hvor bl.a. brugernavne og password medsendes i klart sprog.

Sikkerheden på IMAP er også dårlig, dels er det en ret kompliceret protokol, der giver mange muligheder og er svær at overskue.

Mit råd er. Hvis serveren skal stå relativt direkte på internettet med adgang udefra, så ville jeg helt klart bruge Pop3.
Hvis serveren er beskyttet bag en firewall med VPN tilgang og fornuftig båndbredde, så IMAP
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2005 - 21:49 #2
Da POP3 og IMAP4 gør noget ret forskelligt så er det vel ikke sikkerheden som
bestemmer valget ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2005 - 21:50 #3
Og selv om det er sikkerheden er de svære at sammenligne
Avatar billede naxosnaxos Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:58 #4
Jeg laver en server applikation. så muligheden for at være tæt på mailserveren er tilgængelig. Dog mens jeg tester er der op imod en udbyder. Jeg skal blot kunne hente de  mails der kommer og så slette dem. Så pop3 er vist ganske fin. Dog irriterer det mig lidt jeg skal connecte/disconnecte for at få en LIST med "refresh" det virker underligt