Avatar billede svend-herlig Nybegynder
01. november 2005 - 15:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Access Point uden strøm?

Hejsa, jeg leder efter et lille AP, uden strøm som jeg kan medbringe sammen med min bærbar, til fx når jeg er hos mine forældre eller venner.

Det skal:
helst køre både B og G, men det er ikke afgørende...
Ikke veje for meget, og gerne lidt blæret.-

Hvis man kan få et AP med fx harddisk i, har dette også min interresse da jeg i såfald kunne droppe min HD, og spare tid ved hurtige setups. i det tilfælde gør det ikke noget der er strøm til, men igen selvfølgelig helt uden :)

Nogen der har nogen ideer?
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. november 2005 - 16:07 #1
Både Linksys og 3Com har små "Wireless Travel Routers", der kan fungere som router og AP, men så vidt jeg ved kræver begge modeller strøm.
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. november 2005 - 16:10 #2
Mener muligvis at 3Com har en model der kan køre via Power over Ethernet, men det er nok ikke sikkert at dine forældre eller venner har noget udstyr der kan levere PoE.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
01. november 2005 - 16:20 #3
hm, syntes ikke helt jeg kan finde de omtalte produkter, og i øvrigt skal det også helst virker overalt, og ikke kun afhængigt af udstyret på stedet
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. november 2005 - 16:25 #4
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
01. november 2005 - 16:28 #5
I det tilfælde er det jo så IKKE det jeg leder efter
Avatar billede ierikk Nybegynder
01. november 2005 - 16:38 #6
kan du ikke bruge et
WUSB11 USB adapter
det bruger jeg til at modtage ADSL på min gamle bærbare
Avatar billede mogw Nybegynder
01. november 2005 - 22:48 #7
D-link har lavet et produkt som kan. DWL-G730AP

    * Bærbar 802.11g pocket router/AP
    * Op til 54Mbps trådløs kommunikation
    * Kan anvendes som access point, router eller klient via et enkelt tryk på en knap på undersiden
    * Rejse etui medfølger
    * Kan strømfødes via USB port
    * WPA-PSK support
    * 64/128 bit WEP kryptering

-Mogw
Avatar billede mogw Nybegynder
01. november 2005 - 22:49 #8
Avatar billede ierikk Nybegynder
01. november 2005 - 23:15 #10
Avatar billede ierikk Nybegynder
01. november 2005 - 23:29 #11
der har for ca. et halvt år siden været skrevet en del om dette, jeg kan ikke huske hvor, måske Politiken/Berlingen
http://www.dlink.com/products/?pid=368
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
02. november 2005 - 11:57 #12
Det er noget alla det jeg leder efter, men stadigvæk kræver det at jeg skal ha en boks med der skal ha strøm som jeg så kan sende ud fra netværket, så hvis det kræver en standart af mine venner og forældres udstyr som ikke er alm er det stadig  ikke det jeg leder efter.
Mogw: den kan bruges til nogen af tingene, for jeg kan lave trådløs netværk fra min computer uden strøm, men den kan ikke lege router eller AP uden strømhvis ikke der står en computer i nærheden.

Men PoE er vel ikke standart ret mange steder...
Avatar billede ierikk Nybegynder
02. november 2005 - 12:25 #13
har du prøvet at kontakte firma dlink eller proshop
jeg mener helt bestemt at de har udstyr hvor netopkoblingen får strøm fra den bærebare

Proshop ApS
Karupvej 7
DK-8000 Århus C

Cvr. nr. 18966239

Selskabet blev stiftet i 1991.

Telefon 70205080
Telefax 86128559
E-mail service@proshop.dk

Telefonerne er åbne:
Mandag til torsdag: 09.00 - 16.30
Fredag: 09.00 - 16.00
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
02. november 2005 - 13:56 #14
ierikk: det link jeg fik af mogw opfylder det du omtaler, men det er ikke det jeg skal bruge, det jeg skulle bruge var et AP jeg kunne sætte i et netstik, og så ha trådløs internet på det sted, kunne sætte mig et andet sted hen og arbejde osv.

Hvis man kan få et der ikke bruger strøm, eller på batteri eller som kan hente strøm fra ALLE typer netværks router eller modems.
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. november 2005 - 14:24 #15
Det er åbenbart ikke ret mange producenter der har fået øjnene op for at et batteri-drevet AP ville være sagen. Men jeg fandt da lidt hjemmelavede løsninger på google...

http://www.socalwug.org/batteryap1.htm

Det ser lidt tvivlsomt ud, og jeg regner heller ikke med at du vil slæbe rundt på et bil-batteri :D
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
04. november 2005 - 00:42 #16
hehe løsningen er egentlig fin nok, kunne jo i princippet godt købe en af de der power banks, der levere strøm til en bærbar 2 timer eller usb enhed 2 døgn med mig rundt, men det bliver igen frygteligt meget og slæbe på.overvejede lidt om løsningen ville være og foreslå de 5-6 steder jeg kommer hvor der ikke er net, og købe sådan en af de der AP's til 270,- med moms og fragt. så har de det, og så skal det jo bare sættes  op en gang...
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. december 2005 - 14:10 #17
fandt aldrig rigtig deft pågældende produkt, så jeg lukker her.. men tak for de gode bud...