Avatar billede motz2405 Nybegynder
03. november 2005 - 12:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C# chat application

Hej

Vi er ved at udvikle en chatapplication i C# som skal køre mellem 2 pda'er (wince).

Vi kan sagtens connecte de to devices, men der bliver ikke sendt eller modtaget nogen beskeder. Er der nogen der har mod på at kigge koden igennem. I så fald vil jeg poste den

Selve bluetooth forbindelsen oprettes via en virtuel seriel port.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2005 - 12:56 #1
Altså jeg er ikke super haj som arne_v, men mod mangler jeg ikke. Smid lidt kode, så må vi se om vi kan finde en løsning i fælles skab.

Benytter I sockets?
Avatar billede motz2405 Nybegynder
03. november 2005 - 14:24 #2
Du kan hente projektet her. http://www.michaelh.dk/BluetoothChat.zip Kan du ikke skrive når du har hentet den så fjerner vi den igen
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2005 - 14:29 #3
Så er det hentet....
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2005 - 14:32 #4
I jeres btnSend_Click event laver I en variable som hedder value. Den er vist ikke helt god, da det jo er et keyword i C#. Jeg ville ihvertfald omdøbe den variabel til noget andet. Eller skrive V'et med stort.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2005 - 14:38 #5
Men selvfølgelig vil det virke, da den bare laver det om til en lokal variabel... Jeg skal lige bruge lidt tid til at kigge på koden... Vender tilbage i morgen hvis jeg kan finde noget... :)
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
03. november 2005 - 14:43 #6
Det ser ud som om I har lånt fra denne artikel, men har I prøvet at hente koden fra selve artiklen?

http://www.devx.com/wireless/Article/11511/1763/page/3
http://assets.devx.com/sourcecode/5255.zip
Avatar billede motz2405 Nybegynder
03. november 2005 - 18:59 #8
Vi har prøvet at køre VB-koden som du omtaler, men den kan vi heller ikke få til at virke.

Lige en tilføjelse Hvis man A connecter til B, men ikke omvendt. Derefter sender A en besked til B kommer den først op og siger "error sending message" når den B connector til A. Så et eller andet sker der da. Og forhåbenlig er det kun en lille detalje.

Linket fra opennetcf har vi også kigget på.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
19. januar 2006 - 12:43 #9
svar