Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. november 2005 - 17:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke defragmentere min Windows XP Pro

Når jeg prøver at vælge defragmentering på mit C: drev, er feltet gråt og kan ikke vælges.

Nogen der ved hvorfor?

/snabeljan
Avatar billede boxer Nybegynder
03. november 2005 - 18:15 #1
Er du logget på som admin?
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. november 2005 - 19:01 #2
Ellers gør det i fejlsikret.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. november 2005 - 19:34 #3
hvis du har under 10-15% friplads på drevet ka det være derfor, en tommelfinger regel siger, man skal ha ligså meget friplads som den største fil fylder man vil defragmentere.Du ku evt prøve at køre diskoprydning inden du defragmentere..
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 20:49 #4
Hvis du har den fornødne plads, kunne du prøve dette freeware program:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1207
Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. maj 2006 - 11:56 #5
Først og fremmest - sorry at spgm. har været åbent så længe. Jeg har stadig ikke løst problemet.

anonym: Logget ind som Jan, som er Computeradminstrator - det burdet være OK!

Gratis: Der er masser af diskplads

Gotfred: dit link virker ikke længere

/snabeljan
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. maj 2006 - 12:25 #6
Kør en chkdsk inden defrag.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. december 2006 - 17:32 #7
Ingen svar, som kunne bruges til noget. Heller ikke fra Dell :(

Lukker nu!
Avatar billede off-line Nybegynder
05. december 2006 - 18:12 #8
Virker Ikke! Sludder! jeg har lige downloadet det. Men newer mind, luk du
bare, jeg gider alligevel ikke kommunikere med en bruger, som er en måned
om at svare.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. december 2006 - 18:16 #9
Enig.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
05. december 2006 - 18:20 #10
Hm... tjah beklager naturligvis den lange behandlingstid fra min side.