Avatar billede tumebone Nybegynder
09. november 2005 - 15:15 Der er 5 kommentarer

1 lisens 2 computer.

jeg har en laptop og en pc, den samme windows på dem begger, samme lisens, nu er laptopen lånt ud den går på nettet med en anden ip end den her hjemme, den går på update med samme lisens men fra 2 ipér. sker der noget ved det?
Avatar billede leif Seniormester
09. november 2005 - 15:31 #1
Du må ikke bruge samme licens på 2 maskiner.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. november 2005 - 15:46 #2
Enig med Leif, du må ikke have samme XP på 2 maskiner.

XP Home DK, 742 kr.: http://edbpriser.dk/Bundle.asp?ID=85447603
XP Pro DK, 1134 kr.: http://edbpriser.dk/Bundle.asp?ID=85447602
Avatar billede hcma Novice
09. november 2005 - 15:53 #3
dobbeltspørgsmål:  http://exp.dk/spm/663094
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 17:37 #4
Jeg er enig med Leif og james forudsat vi taler om en enkeltbrugerlicens. Har du købt og betalt en multibrugerlicens må du naturligvis installere det antal du har købt til, det er som regel samme cd og licensnummer. Det er formodentlig ikke tilfældet, men ville lige nævne det alligevel.

Det har intet med IP,en at gøre, er det en enkeltbrugerlicens har du allerede overtrådt licensbetingelserne. Microsoft genkender den maskine, softwaren er installeret og aktiveret på, ud fra hardwarens macadresser o.a. identifikation som jeg ikke er helt inde i, men ikke ud fra Internetopkoblingens IP adresse. (som naturligvis godt kan logges af den grund, men det mener jeg ikke de gør)
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2005 - 18:44 #5