Avatar billede andreasbj Nybegynder
09. november 2005 - 15:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen forbindelse.

Hej.

Jeg har et meget irriterende problem. Jeg har en stationær computer samt en bærbar computer som begge er på nettet via samme hub. Problemet er at den stationære computer meget tit og ofte ikke kan komme på nettet og derved melder begrænset eller ingen forbindelse. Den bærbare kan altid komme på. Det sker tit hvis den bærbare er på nettet mens man forsøger at logge den stationære på, så kan den stationære ikke komme på. Hvis man så slukker for alt og piller den bærbare fra vil den stationære pc stadigvæk ikke komme på nettet. Har ganske almindeligt tdc abonnement og er tilmeldt at kunne have flere computere på ad gangen. Har prøvet selv at angive en ip o.s.v. på den stationære udfra det der bruges på den bærbare, hvor den så rigtig nok finder forbindelse men kommer ikke på nettet.

Håber der er nogen som kan hjælpe for det er ved at blive ekstremt irriterende!

Mvh. Andreas
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
09. november 2005 - 16:13 #1
Det er typisk for dit net..
Du har ikke "plads" til flere..
Du skal ringe til TDC og få tildelt flere IP Adresser, det koster vist 20,-kr.. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2005 - 20:36 #2
Hvilken "hub" anvendere du ?

Er det trådlös eller er det kablet net ?
Avatar billede andreasbj Nybegynder
09. november 2005 - 21:57 #3
Vi sku gerne være tilmeldt at have plads til flere IP-adresser men det må jeg nok lige kigge på igen. Det er almindelig kablet net. Prøvede at slukke for alt i ca. en halv time og så kunne man godt logge på med den stationære, så det er nok noget med tildelingen af IP-adresser
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2005 - 00:08 #4
Bruger du en router, eller kobler du direkte til modem ?
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
10. november 2005 - 16:19 #5
Ja, du kan snyde den i et par minutter, indtil den finder ud af at der er flere på end det tilladte..

Prøv lige at ring til dem..
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2005 - 09:55 #6
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede bapire Nybegynder
26. november 2005 - 16:08 #7
Jeg har somme problem.Det er ikke på grund af manglende ip adresser.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 20:04 #8
Lukker