Avatar billede Vase Praktikant
12. november 2005 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ideer til hvordan man fjerner en dobbelthage?

Hej!
Nogle ideer til hvordan man mest diskret fjerner lidet flatterende dobbelthage fra et billede?
Jeg er selv photoshop begynder skal det lige tilføjes..
Avatar billede weblex Nybegynder
12. november 2005 - 21:35 #1
Det kommer an på billedet men clone stamp ville være et godt bud...
Avatar billede weblex Nybegynder
12. november 2005 - 21:43 #2
Her en tutorial om at fjerne rynker. Måske kan du bruge noget fra den?

http://www.graphicaddicts.net/forums/index.php/topic,931.0.html
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. november 2005 - 21:44 #3
Det er lidt svært at guide en begynder til det, jeg ved først hvordan jeg vil gøre det når jeg ser billedet. Men ofte vil det være noget med at fjerne den skygge der ligger i "folden". Med mindre det er i profil ...
Avatar billede Vase Praktikant
13. november 2005 - 00:25 #4
Hej!

Problemet med de metoder I anbefaler (i hvert fald med den erfaring jeg besidder)er at nok forsvinder dobbelthagen -men tilgæld glider den ekstra hage ind og bliver en del af resten af ansigtet, som derved pludselig vokser i størrelse. Hvis I forstår hvad jeg mener!? :)

Jeg har selv tænkt noget i retningen af, at man måske kunne dække den med en skygge eller lignende, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med ikke at få det til at se for unaturligt ud.

Den "uønskede hage" befinder sig dels under hagen og dels i den ene side, da billedet er taget lidt fra siden og lidt nedefra -desværre! *suk*)

Er åben for ideer :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. november 2005 - 13:46 #5
Måske kan vi se billedet?
Avatar billede dortek Nybegynder
13. november 2005 - 19:49 #6
Du kan klone en anden hals over på billedet
Avatar billede Vase Praktikant
13. november 2005 - 22:39 #7
Vil nødigt fornærme nogen, så må hellere undlade at lægge billedet ud til offentlig beskuelse :)

Nogen tips til hvordan man laver en fornuftig "hage-skygge"?
Avatar billede gecko Nybegynder
15. november 2005 - 14:19 #8
Prøv at anvende liquify... du finder den under filtermenuen.

Efter lidt øvelse, kan du ende med et ret godt resultat.