Avatar billede l4sse Nybegynder
15. november 2005 - 20:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af trådløs internet forb.

Findes der ikke et lille program så jeg kan se om andre bruger min trådløse internet forbindelse?

Har søgt i tidligere svar, uden held..
Avatar billede strych9 Praktikant
15. november 2005 - 20:53 #1
Hvis det er en trådløs router så skal denne have faciliteten til at rapportere dette. Det findes der ikke særlig mange consumer level routere der kan, så svaret må primært være nej.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2005 - 21:02 #2
Disable din SSID.
Enable MAC filter.
Krypter din forbindelse WEP128 er godt WPA128 er bedre og er dit udstyr helt nyt understøtter det formentligt WPA2128 der er den bedste kryptering for tiden.

Med den sikkerhed er der ikke ander der bruger din forbindelse, og hvis du alligevel har mistanke til at der er, så skift kodeord på din kryptering, med jævne mellemrum.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2005 - 21:03 #3
WEP128 = WEP, 128 bit
WPA128 = WPA, 128 bit
WPA2128 = WPA2, 128 bit.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2005 - 21:12 #4
Du kan faktisk lave noget der hen af med arpwatch og kismet (networkstumbler hvis du bruger windows, men kismet er klart bedre)

læs
http://www.eksperten.dk/artikler/117
http://www.eksperten.dk/artikler/445
Avatar billede caspers Nybegynder
16. november 2005 - 15:03 #5
Kismet er et godt program, og du kan godt se de parkker der bliver sendt fra AP/eller router til en anden bruger, med det er ikke sikkert du kan se fra den anden bruger til AP'et.
En anden hage ved at bruge kismet, er at du ikke samtidig kan bruge din trådløse forbindelse selv.

En anden måde kunne være at installerer en sniffer, og kigge efter de arp (who has) request der altid kommer når en maskine begynder at bruge et net. Brug evt. denne windows sniffer http://www.eksperten.dk/artikler/825

Eller lad dinne naboer bruge din forbindelse, og brug den samme sniffer til at logge hvad de laver, bare for ikke selv at blive anklaget for at have hacket mv. hvis de skulle have skumle hensigter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2005 - 20:40 #6
En anden måde kunne være at installerer en sniffer> det er faktisk der arpwatch gør.
Avatar billede l4sse Nybegynder
26. marts 2007 - 22:00 #7
oko