Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 11:54 Der er 10 kommentarer

Vaskemaskine - Vølund Excellence 576-2 - fejlfindningstips ?

Opfølgning/efterfølger til http://www.eksperten.dk/spm/664023 ?

Fuldautomatisk / computer styret
Vaskemaskine - Vølund Excellence 576-2

Problem:

Ved vandpåfyldning under vask/skyldning vil den (nogle gange) ikke opdage at der kommer vand i tromlen og fylder bare på og på og på indtil hele vaskerummet er oversvømmet.
Uden fejlmeddelser ell. lign. i display.
Virker som om at den/de følerer som skal måle vandniveau i tromlen og dermed pænt og nydeligt stoppe vandtilførsel ikke opdager det.

Ifølge manual/brugsforviring kan jeg skifte til et speciel [Fejlsøgningsprogram] - der er mulighed for at en for en checke/teste ventiler/følerer/pumper/lamper/alamer osv. Ganske smart...
Og DER virke alt som det skal - incl vandniveau indikator (1-4).

Når maskine nu har begyndt på showet så ka' jeg manuelt stoppe programmet. Skifte til [Fejlsøgningsprogram]. Starte Afløbspumpen. Skylle ud. Stoppe Afløbspumpen. Starte programmet igen og så virker det indtil næste vandpåfyldning.(=skyldning) ...

Mere ka' følge...

Nogle tips ?

200P
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. november 2005 - 12:29 #1
Der sidder en dims på siden(indvendig)der bliver fyldt med vand, da skal den slå magnetventilen til vandpåfyldning fra, det er nok der, du skal søge.
Avatar billede themom Nybegynder
18. november 2005 - 12:30 #2
okay...det kan være "niveaumåleren" det er galt med.Sluk strømmen,skru toppladen af,der er et dæksel på størrelse med en kaffekop,skru dette af,rens slange(r),skru niveaumåleren af og pust den igennem,hvis denne siger små konstante kliklyde er det ikke den,men kunne være at de føromtalte slanger var stoppede.Et forsøg værd
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 12:36 #3
... det var hurtigt... man ka' du også alt muligt her på Eksperten.dk ...

I praksis bliver det først Søndag at jeg ka' komme til. Er arbejdsramt i mellemtiden...
Avatar billede themom Nybegynder
18. november 2005 - 12:38 #4
jamen så kan det da være du er så heldig konen har lavet det inden:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 12:38 #5
... men 'sjovt' nok så virker følerne jo altid ved [Fejlsøgningsprogram] kørsel. Men måske lige på grænsen af et eller andet ? Ved [Fejlsøgningsprogram] kørsel er det jo koldt/rent vand ? Hmmm...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 12:41 #6
Konen vil straks smutte ud og KØBE en ny maskine... så vil jeg da hellerer have en fladskærm for pengene...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2005 - 12:41 #7
... den ska' nok igennem en HiJackThis log ?
Avatar billede themom Nybegynder
18. november 2005 - 12:42 #8
*lol*....hun er nu ikke helt dum ;) det er jo gadgets for os kvinder :)
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 16:06 #9
Fandt du ud af det???? :)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. december 2005 - 08:44 #10
Majsmarken kan desværre ikke deltage mere. Han er blevet deaktiveret. Læs mere her:
http://exp.dk/spm/671394