Avatar billede blanked Nybegynder
20. november 2005 - 14:19 Der er 8 kommentarer

Driver til grafik = meget frusteret mig

Hej alle sammen...

Her for nylig 2-3 uger siden købte jeg noget nyt grej til min computer - eller jeg udskiftede det meste. Efter samlingen og insatlleringen af winXp og et par drivere får jeg nogle problemer med mit nye grafikkort - Inno3D Nvidia 6600 128mb... Jeg kan ikke rigtig få driveren til at forstå at jeg vil have det installeret. Dette løser dog sig selv, på en måde jeg nu, uheldigvis ikke kan huske.
Jeg har nemlig for nylig været nød til at geninstallere windows, og har i den forbindelse formateret mit c drev. Nu er jeg så stødt ind i problemet igen og kan ej huske hvordan jeg løste det. Jeg installere først en K8 upgrade fra cd'en der fulgte med mit bundkort - Asrock K8-NF3 - og derefter installere jeg driveren til mit grafikkort fra cd'en - dette burde jo virke, men ak... Jeg forsøger diverse kombinationer af installationsrækkefølge, jeg får installeret directX 9c inden grafikkortet, men intet hjælper. Jeg har hentet forskellige drivere fra internettet og forsøgt dem, men ak samme problem.. Når jeg booter kommer load skærmen til windows, derefter går skærmen ud - som ved strømsparing, og så genstarter computeren til sidst...
Jeg søger nu til internettet for hjælp, da jeg selv er løbet tør for ideer...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 15:50 #1
... der er også andre der er 'frusteret':
http://www.eksperten.dk/spm/488249
http://www.eksperten.dk/spm/480951

(Hvad endte disse spm. med ?)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 15:51 #2
... KAN man forestille sig at det ikke er noget med grafikortets driver stuff - men virus/snavs som (alligevel) har fundet vej til din putter... ???
Avatar billede blanked Nybegynder
20. november 2005 - 17:02 #3
Link 2 endte med at jeg måtte sende min harddisk til Holland, og derefter endte den sine dage som harddisk på en spejderlejr....
Link 1 kom der en løsning på, dog fra anden front = min fætter...
Jeg ved ikke om man skal lukke dem / jeg ikke fik gjort det, det er jeg selvfølgelig ked af, men det skal jeg ihvertfald få rettet.
Jeg vil undersøge det med virus/andet gøgl og melde tilbage...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 17:09 #4
... så skriv dog det i linket...
Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede blanked Nybegynder
20. november 2005 - 17:18 #5
Så skulle link 2 være ordnet.. :) Er ved at scanne nu..
Avatar billede blanked Nybegynder
20. november 2005 - 17:52 #6
Ja... Det virkede ikke.. Jeg vil nu forsøge at geninstallere windows - for 3. gang :S og så se om det virker...

Skal nok melde tilbage :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 18:06 #7
Internet stikket  !!UD!!  hele tiden under instalationen !!!
Indtil ServicePack2 er instaleret !!!

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede blanked Nybegynder
20. november 2005 - 20:21 #8
Jeg skal prøve.. Jeg begynder dog at mistænke mit grafikkort for at være "fail"...

Efter jeg installerede windows installerede først driveren til grafikkortet = fejl. Så lavede jeg systemgenoprettelse til inden driveren blev installeret og installerede cpu driver og Directx 9c = fejl
Har også prøvet at installere directx fra fejlsikret efter driveren til grafikkortet blev installeret..
Er efterhånden ved at give op.. ak ja - livet er nu engang hårdt :)

Jeg vil prøve dit forslag af og se hvad det bliver til - hvis det ikke fungere vil jeg nok kontakte butikken for at høre om de eventuelt kunne se på sagen - vil komme med feedback efter den procedure ...