Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. december 2005 - 12:37 Der er 3 kommentarer

Udelukke remote scanning af installerede programmer.

Hej Eksperter,

Hvordan kan det lade sig gøre at en Windows XP Pro maskine der er hægtet op på et domaine, ikke kan scannes/checkes for hvilke programmer der er installeret.

Jeg prøver at checke hvilke programmer en given user har installeret på sin pc, men kan ikke få adgang til disse få maskiner af én eller anden grund d.v.s. indholdet af user listen er ikke synligt.

Vi checker ofte for ulovlige installationer, og normalt fungerer det fint.

Umiddelbart bliver rettighederne styret via GPO’s lige så snart man melder sin maskine ind i domainet.

Jeg véd godt at man kan fjerne server operators  fra administrator gruppen lokalt, derved kan man ikke scanne den pågældende pc... men den bliver lagt ind igen ved pålogning.

Er løsningen måske at useren (med admin rettigheder) har lagt sig ind under en anden OU der ikke er begrænset af GPO'er ?

Hvis dette ikke er tilfældet, hvordan pokker har de så gjort det ?

Mvh Erik
Avatar billede jimse Nybegynder
01. december 2005 - 12:54 #1
Er det ikke den indbyggede firewall der laver numre?
Avatar billede hellhunter Nybegynder
01. december 2005 - 13:02 #2
Nej det kan det ikke være i dette tilfælde, general policy åbner den for admin, backup, syncronisering m.m. hver gang brugeren melder sig på domainet.
01. december 2005 - 22:56 #3
Lytter