Avatar billede michaelben Nybegynder
02. december 2005 - 17:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke på hjemmenetværk efter udskiftning af bundkort.

Håber på lidt hjælp her.
Jeg har 2 PC'er og en laptop forbudet med en Belking router og det har fungeret fortrinligt. Så ødelagde jeg mit bundkort (for ivrig med en skruetrækker) på min nye PC og har så købt et andet bundkort. Da bundkortet er næsten mage til det gamle har jeg ikke lavet XP reparation. (Asus a8n sli premium udskiftet til asus a8n32 sli deluxe)

Netkablet sat i og forbundet til routeren. Router lysdioden lyser korrekt.
Enhedshåndtering viser, at netkortet i PC'en virker korrekt, men den vil ikke på nettet.

Når jeg går ind i netværksforbindelser, så hedder det nu LAN forbindelse 7 og 8.... hvor de tal 7 og 8 kommer fra aner jeg ikke. DEt stod der ikke med det andet bundkort. Og ved Lanforbindelse 7, hvor jeg har netværkskablet sat i, står der en advarselstrekant og teksten "begrænset eller ingen forbindelse".
Højreklik og reparer virker heller ikke.

Hvad kan der være galt?

Ipconfig /all ser også rigtig nok ud. (felterne er udfyldt).

Jeg er lidt på bar bund mht hvad jeg kan gøre..

mvh Michael
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 19:33 #1
Du har sikkert onboard netkort, og jeg ville slette dine LAN-forbindelser, og derefter bruge det nye bundkorts CD, og opdatere driveren til netkortet med den. Det er jo ikke sikkert, at de er helt ens, altså netkortene.

Når det er gjort, kan du med den nye driver til netkort, oprette din LAN-forbindelse igen.
Avatar billede michaelben Nybegynder
02. december 2005 - 19:54 #2
Jeg har allerede installeret disse drivere. Som jeg skrev, så siger enhedshåndtering, at netkortet virker korrekt.

Men routeren har en forkert mac adresse ud fra pc'ens navn..??
Hvordan ændre dette?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 22:49 #3
Ok, du har macfiltrering, så skal du ind i routerens setup, og ændre mac adressen til det nye kort, eller du kan også blot tilføje det nye korts mac.
Avatar billede michaelben Nybegynder
03. december 2005 - 10:11 #4
yes Sir.
Det hjalp.
Skriv et svar, så kommer points.
thanx
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2005 - 22:34 #5
Joda, det var da dejligt  ;-)