Avatar billede winchester Nybegynder
12. december 2005 - 16:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Centrino 1,6Ghz vs. 1,7Ghz

Hej

Jeg har fundet en Dell bærbar pc til de gamle. De skal bruge den istedet for deres gamle stationære med en 500Mhz Duron processor.
De bruger den ikke til noget specielt krævende, men som de siger: Den må gerne være ok hurtig og med masse ram, da programmer jo ikke bliver mindre krævende med tiden.
Så jeg har altså sammensat en Dell med 1024Mb ram, og nu er mit spørgsmål så, om en 1,6 Centrino 725 er hurtig nok eller om der skal ofres de sidste 500kr på en 1,7Ghz?
Selv mener jeg ikke det er det værd at ofre penge på en 1,7Ghz fremfor en 1,6 når man ikke skal spille, redigere film etc.
Men jeg vil gerne lige høre jeres mening?

Tak
Avatar billede the_email Nybegynder
12. december 2005 - 16:35 #1
Jeg er helt enig med dig. Jeg har selv en 1,4 GHz og så længe jeg ikke spiller osv. er det nok til mig.

/TheEmail
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2005 - 17:00 #2
ja, klogt valg..
Avatar billede zoone Nybegynder
13. december 2005 - 15:46 #3
Jeg har en Inspiron 9200 (næste samme som 9300'eren) og den er 1.6 GHz, og det er ganske glimrende til de fleste behov. Den har dog kun 512 RAM, men det kan jo opgraderes uden den store omkostning. Faktisk overvejer jeg at sælge den, var det evt. noget? :D
Avatar billede winchester Nybegynder
13. december 2005 - 19:36 #4
Tak for hjælpen.

the_email og jokkejensen: Smid et svar, så deler I. I kom først ;-).

Zoone: Nej jeg vil ikke købe din bærbar.
Avatar billede the_email Nybegynder
13. december 2005 - 19:41 #5
Svar
Avatar billede jokkejensen Novice
13. december 2005 - 19:46 #6
takker :)