Avatar billede axkris Nybegynder
15. december 2005 - 17:54 Der er 4 kommentarer

Mit første VPN

Hej alle

Jeg er ved at skabe intergration mellem banken og vores betalings-system (bogførings-system). Dertil kræver banken, at de kan danne en VPN tunnel til vores server, hvor de via ftp kan læsse deres indbetalings-filer af til os.

Serveren (egen dedikerede server) står hos en hosting-udbyder, og der er installeret win2003 på den. Den har fast IP og vi logger ind på den via Remote Desktop. Vi har ikke fysisk adgang til den, kun via en tekniker hos udbyderen.

Jeg har ikke tidligere sat et VPN op, så jeg er næsten på bar bund. Hvordan kommer jeg i gang?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:06 #1
Skal det være en fast tunnel?
Avatar billede axkris Nybegynder
16. december 2005 - 18:01 #2
ja
Avatar billede sup3rior Nybegynder
18. december 2005 - 20:37 #3
Stiller de nogen krav til konfigurationen?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:58 #4
Lukker du spørgsmålet hvis det ikke længere er aktuelt :)