Avatar billede himmelko Juniormester
18. december 2005 - 01:29 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Mp3-filer som er beskyttede, kan de laves om til ubeskyttede?

Jeg har lige fået en ny mp3 afspiller, som udmærket vil afspille alle slags filer, men til gengæld vil den ikke afspille de cd'er jeg prøver på at ligge ind, som er beskyttede.. det skal lige siges, at det er mine egne cd'er, så der er jo ikke noget ulovligt ved det.. kan det lade sig gøre at lave de cd'er jeg har lagt ind på min computer, om til u-beskyttede filer så jeg kan afspille dem på min mp3 afspiller?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
18. december 2005 - 02:18 #1
Hey. Skyder på du bruger WMP til at rippe cd'er med...

Under indstillinger er der en funktion der hedder "Kopier musik fra CD" - klik på den og fjern flueben udfra "Kopibeskyt indhold". Dette gør at dine musikfiler sagtens kan spilles på alle computere - men de gamle er stadig beskyttet og dermed kun kan spilles på den com de var rippet på. Dermed kan du heller ikke flytte disse filer uden at de bliver låst.

Ellers brug et program som CDex - bruger det selv - undgår helst WMP. Fint program, men ikke til ripning. Google på CDex.

Håber det var noget du kunne bruge..
Avatar billede himmelko Juniormester
18. december 2005 - 10:35 #2
Hej..tak for det..det hjalp ihvertfald.. men så må jeg jo bare igang med at lægge cd'erne ind igen, hvis det ikke kan lade sig gøre at lave dem om..

Glædelig jul :)
Avatar billede zerocrash Nybegynder
18. december 2005 - 11:33 #3
Lav igen en søgning på Google "WMA til MP3" og se hvad der dukker op... :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2005 - 12:59 #5
man kan stille wmp, til lave mp3 filer istedet for wam. under indstilliger.
Avatar billede himmelko Juniormester
19. december 2005 - 01:32 #6
Jo altså..mange tak..men det var jo ikke om til mp3 jeg skal lave filerne..det er fra beskyttede til u-beskyttede jeg bare ville høre om hvorvidt det kunne lade sig gøre :)
10. januar 2006 - 12:51 #7
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede himmelko Juniormester
10. januar 2006 - 13:18 #8
Den endte med at jeg ændrede i indstillingerne i media player så den lægger filerne ind som u-beskyttede, og så ellers måtte lægge alle cd'erne ind igen :/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2006 - 15:53 #9
til mp3.?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
10. januar 2006 - 16:10 #10
Smider et svar...
Avatar billede himmelko Juniormester
10. januar 2006 - 16:59 #11
Bartfreak >> nej lagde dem ind som wma filer i stedet.. min mp3 afspiller kan tage begge dele, og filerne fylder mindre som wma end som mp3..
Avatar billede zerocrash Nybegynder
19. januar 2006 - 17:04 #12
takker for points... :D
Avatar billede himmelko Juniormester
19. januar 2006 - 17:06 #13
*G* sorry..jeg opdagede først lige at det åbenbart ikke virkede når man trykker accepter i mozilla så måtte lige over i IE ;)