Avatar billede tobbigold Nybegynder
24. april 2001 - 22:30 Der er 16 kommentarer og
14 løsninger

www.spotten.dk

Hej Eksperter.
Jeg vil meget gerne høre jeres vurdering af \"Look And Feel\" på www.spotten.dk

Det vil være til stor hjælp for mig hvis i prøver at teste seriøst. Med realistiske profiler :-)

På Forhånd Mange Tak

P.S Jeg ved ikke hvordan jeg skal give point på sådan et spørgsmål her. Jed tror jeg vil dele dem over de bedste svar :-0
Avatar billede parazite Nybegynder
24. april 2001 - 22:34 #1
Lige et tip (har ikke tid til en vurdering, beklager): Giv point til alle der svarer med over 1 - 2 linier. Her kommer folk med personlige meninger, og svar er derfor ikke forkerte.

Just my 2 cents... helt og lykke med sitet! :o)
Avatar billede dna Nybegynder
24. april 2001 - 22:34 #2
Ok! Du er ikke bange af dig! Hvorfor kalder du den ikke for dating2.dk !? Det er sq da den vildeste kopi jeg længe har set !!! Hvorfor finder du ikke på et design selv !?

dna
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. april 2001 - 22:36 #3
Totalt dating.dk kopi ;-)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 22:37 #4
er du sikker på at du ikke fårproblemer med dating.dk på grund af det design?

1: der mangler et felt ved indtast password!
2:har en lang hentetid på et 33.6modem!
ellers går det 7@13
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
24. april 2001 - 22:38 #5
Det burde kun være hjertet, der er link til forsiden. Hele området omkring bliver også aktivt.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. april 2001 - 22:39 #6
btw, hvorfor kan jeg logge på chatten ude og være logget ind...?

Mit chatnavn var = ingenting
Avatar billede tobbigold Nybegynder
24. april 2001 - 22:45 #7
Vi er nu ikke så mange for at få problemer med designet.
Seleve formen kan du sku næsten hente fra en Frontpage template.
Jeg kan godt se at Hjertet i hjørnet måske snerper op ad dating.dk

Jeg mener at måden delt op med tre frames er det bedste. Også er der sku ikke så meget andet at gøre.

Nu er det GUI\'en heldigvis ikke det sværeste at ændre. Når først funktionalliteten er på plads.(Hvilket den med garanti ikke er 100% endnu!!)

Avatar billede ewc2k Nybegynder
24. april 2001 - 22:49 #8
MENU KNAPPERNE (BILLEDERNE) ER LIDT FOR STORE
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 22:50 #9
måske snerper op af?
og jeg troede at EU havde forbudt kloning!
Avatar billede dna Nybegynder
24. april 2001 - 22:52 #10
Den er helt af helvede til i 800*600 !! Jeg kunne slet ikke se chat knappen om det der ligger dernede.. det holder jo ikke !!! Og, I skal nok ikke regne med at folk foretrækker jeres frem for dating.dk

dna
Avatar billede boogeta Nybegynder
25. april 2001 - 00:10 #11
Her ses så den evige nye trend. Total layoutkopiering, endnu en \"dating-site\" og chat-side. Ja så venter vi bare på at spotten.dk skal lave put-i-hul-fester over hele landet.  =)

Måske næste projekt skulle være 10 mennesker i et hus overvåget af 1 million kameraer.  =)
Avatar billede dna Nybegynder
25. april 2001 - 00:14 #12
boogeta... ja, eller omvendt.. 1 million mennesker i et hus med 10 kameraer... LOL !!

dna
Avatar billede kasper Nybegynder
25. april 2001 - 03:12 #13
Nu skal man jo ikke svine for meget, mange designs ligner hinanden, jeg tror at www.jubii.dk kan anklage ca. 100.000 danske websites, for at kopiere deres design.
Det samme med cowboy-bukser og for den sags skyld fjernsyn, langt størstedelen nede i Fona ligner squ hinanden!

Hvis man ikke har respekt for sig selv og/eller ejer den mindste smule kreative sans, så er det mest logiske squ at læne sig op af et velkendt design (der har bevist sin eksistensberrettigelse og overlevelses evne!)
men for at gå tilbage til det aktuelle site
  --->
Hvis nu dit tema havde været andet end Dating, så havde det været helt ok, men at ligge sig så tæt op af både design og idé - det ligner i og for sig noget der kunne ende med en retssag med dating.dk som modpart!

et godt råd, drop det design, lav et nyt og håb på at du får en brugerskare, - jeg tror ikke at det lykkedes for dig, da det kræver en ret organiseret indsats, med voldsom markedsføring, at skabe sig et eksistensgrundlag i datingbranchen på nettet! du må tænke på at der skal squ være nogle stykker på tjatten HELE tiden, for at det kan løbe rundt, der er meget få gengangere på en chat der er tom!

Avatar billede kasper Nybegynder
25. april 2001 - 03:15 #14
Husk det er ikke dig, der på forsiden skal reklamere for chart.dk, det er chart.dk der på forsiden skal reklamere for dig !\"!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2001 - 08:02 #15
Du er også lidt rigeligt ambitiøs når du ikke er mere nytænkende

<SNIP>
Vores mål er at blive førende på området i Danmark og senere i andre europæiske lande.
</SNIP>

Løbet er vist kørt, med mindre du laver nogle helt vilde funktioner der aldrig er set før..
Avatar billede 7th Praktikant
25. april 2001 - 08:19 #16
Tja da det jo er en site vurdering, og der kun er den ene side, så gives der kun 7 pil ned @ 13.
Selve designet er meget flot, men det er lige som om det røde hjerte ikke lige matcher de grønne bobler.
Jeg synes ordet spotten i hjertet er lidt for taktet. Kanterne løber lige som ikke helt blødt igennem.
Mouseover-overgangene løber hellere ikke helt for smooth. Når man kigger til højre mens man løber musen ned over linkene, så er der en meget lille udvidning, dog stor nok til at det ses !
Så er der også lige når man klikker, de grå streger der kommer burde måske kun løbe omkring selve ordet, og ikke langt ud over på den anden side.
Du skriver ikke hvad præcis spotten.dk specielt kan tilbyde, og som andre datings-tjenester ikke har. Kun skrives der at \"fremtidens teknologiske udvikling rummer en masse spændende muligheder, som slet ikke bliver benyttet fuldt ud af de nuværende dating-tjenester på nettet. Du vil i fremtiden se spotten.dk gå i spidsen for at udnytte disse muligheder.\"
Avatar billede peterkopi Nybegynder
25. april 2001 - 10:51 #17
Jeg synes designet er OK, er bare træt af, at ærtebadet i toppen absolut lige skal krænge lidt nedad før det drejer trendy op. Hvis denne krængning skal med, så få den gjort pænere, længer, blødere og mere harmonisk.

Hvorfor er mit brugernavn understreget? Jeg kan jo alligevel ikke klikke mig videre til min personlige profil, selvom det ville være oplagt med den underline! Og kunne de andre så ikke også få lov til at tjekke dele af*) eller hele min Spotten-profil?
*) Jeg vil selvfølgelig selv kunne bestemme om de andre både må læse min halvpornografiske FCV og se billedet af min dårlige røv!

E-mail Setup: Din opsætning er: (Ingenting) Du må kunne generere en mere elegant måde at fortælle mig på, at jeg godt nok ikke har valgt noget endnu, men at der er flg. 3 muligheder

Lad være med at spejlvende dit logo (Chat). Det er dit varemærke og det ser man kun spejlvendt i de butiksruder man passerer i HT\'s busser;-)
Om det rent ophavsmæssigt ligger for tæt opad Dating.dk kan altid diskuteres - og vil altid blive det. Men som mange af de andre påpeger skal du da nok være forberedt på en evt. sag.

Jeg dater ikke på Nettet og er altså en rigtig debutant. Desværre en skuffet debutant, for der var ingen på chatten, ingen post jeg kunne snage i eller små thumbs af søde, mindreårige piger.

Der var heller ingen velkomst (personlig ved 2. tjekind på din URL) på forsiden (der hedder \"start\" - det hedder det sted i et motorløb, hvor drengene står parate på rad og række. Hvorfor ikke \"Gå ind\", \"Lyn ned\" eller noget lidt mere intutivt og date-relateret?
Jeg manglede på startsiden også info om de sidste 5-10 profiler og billeder af dem, der har givet lov til at blive vist frem (de dårlige røve, ya know!)
Og hvis jeg nu får kontakt til en potentiel partner, hvor skal vi så mødes eller gå på druk sammen? Det kunne der da også være tips til på en sådan forside.

Til alle PLAGIATKLAGERNE: Læs ovenfor hvad jeg mener om den risiko. Men der ud over --->
Vi lever i et frit, møgkapitalistisk samfund (ikke fordi jeg ikke kan lide penge), hvor der findes 1 mia identiske varer og ydelser. Navnene i de fleste segmeneter og brancher minder ofte meget om hinanden - alle tandbørster hedder brush et eller andet sted, og det meste mad fåes efterhånden kun LIGHT.
De visuelle identiteter er ikke meget mere forskellige end de konceptuelle.
Det hander kun om at brande sit varemærke. Oftere, fiksere, sjovere og mere agressivt end de nærmeste (og de fjerneste) konkurrenter. Så selvom Dating.dk måske i dag er DK\'s fremmeste udbyder i dag, er der ingen der har lovet dem, at de også er det i morgen.

->7th ang. \"fremtidens teknologiske udvikling\":
Selvfølgelig afslører tobbigold ikke, hvad sitet har i ærmet i fremtiden. Så underminerer han jo sig selv og risikerer retfærdigt nok et plagiat af et plagiat.
Men rigtig nok ville det være mindre gummi- og (forslidt) fraseagtigt at kunne påpege, hvilke forbederinger og/eller områder brugerne især skal kunne glæde sig til. Ellers er dette tekstafsnit kun varm luft - og under alle omstændigheder malplaceret på forsiden.
Avatar billede krn Nybegynder
25. april 2001 - 11:25 #18
Om ikke andet så er designet for fedt!!!

du skriver \"klik på et navn for at se profilen\" når man skals e hvem som er online, men du burde gøre så hvis ikke der er nogen online, kommer der ikke nogle tabeller frem...ellerss ser det lidt dumt ud!

I registrereingen er det nogle OK ting man skal svare!

Men den minder generelt for meget om dating og amante!

Du burde få dig en ny chat! (jeg kan evt. lave en)

Det var det *S*
Avatar billede coinz Nybegynder
25. april 2001 - 15:14 #19
AARRGGH helt ærlig kan vi ikke lige få noget nyskabende på banen?? Jeg har aldrig set en så ringe kopi af dating.dk synes du skulle få dine egne idéer ærlig talt skulle du måske bruge nogle andre farver. Designet er ikke særlig fedt (og det er dating.dk\'s heller ikke ) Synes også du skal droppe dit hjerte det er hæsligt. Alt i alt en ren efterligning.

5@13 dette p.g.a. funktionaliteten på sitet.

-coinz-
Avatar billede gnaffe Nybegynder
25. april 2001 - 15:16 #20
Siden den minder \"lidt\" meget om dating.dk, hvis jeg var dig vil jeg prøve at finde mit eget design, istedet for at kopiere det fra en anden site, men det er bare min personlige mening. hvis jeg ser bort fra det ser den ok ud, men den grønne farve er lidt skrigende. Du burde nok også overveje at fjerne START fra dine links når dit logo også er link til startsiden. Jeg synes at du burde arbejde lidt mere på dit logo, det ser rimelig uprofessionelt ud, faktisk er det grimt.
Avatar billede gnaffe Nybegynder
25. april 2001 - 15:18 #21
6@13
Avatar billede cain Nybegynder
25. april 2001 - 15:19 #22
Det er dog klamt at det er en kopi af dating men det er der da mange sider der er men din side ligner datings side mega meget 5@13
Avatar billede zteven Nybegynder
25. april 2001 - 16:06 #23
Jeg synes ikke om siden. Knapperne og hjertet er overdrevet stort. Det ser i hvertfald ikke godt ud i 800*600.

Desuden kan jeg se alle pixels\'ene i logoet hvilket jeg finder afskyeligt.

Siden loadede da hurtigt! Men det er også det eneste positive.

Ked af at måtte skrive det 6@13, fordi det er set ført.

Zteven
Avatar billede dna Nybegynder
25. april 2001 - 16:34 #24
03@13
Avatar billede livetour.dk Nybegynder
26. april 2001 - 20:51 #25
Dit design ligner ALT for meget på Dating.dk. Lav dit eget design i stedet!
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. maj 2001 - 12:26 #26
Det er meget flot, men der står at en anden har ophavsretten til det. Og et ny design er på vej... Så kan du jo godt lukke dette spørgsmål?
Der mangler en velkomst side!
Avatar billede dna Nybegynder
06. maj 2001 - 17:36 #27
LOL !! Så fik vi ret, at de ville kontakte dig! Ingen retssag?!  :-)

dna
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 17:44 #28
Okay...noget pis, at grine af! Hmmm..Mon det er en af jer der har sladret?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 17:44 #29
Jeg tror IKKE på, at de har fundet hans site uden hjælp fra en eller andet.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. maj 2001 - 17:48 #30
Og drop dog den klamme censur! Hvis du mener, at de ikke har ret, så fjern det! Den konkurrent(ved godt hvem det er:)) Kan sgu selv censurere sit logo!