Avatar billede primdahl1980 Praktikant
21. december 2005 - 19:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udnytte processorens potentiale max.

Hej

jeg har en rigtig lækker bærbar LG, med 1,5 gb. ram samt en centrino processor på 1,86 ghz.
Dette burde jo selvfølgelig bevirke at mit elskede spil: fodbold manager kører perfekt. Dette gør det tildels også, dog hakker det lidt i 2d-sekvenserne.

Når jeg så går ind i egenskaber under denne computer, kan jeg se at processoren kun bruger ca. 500 mhz af de oprindelige 1860 mhz.Hvordan ændre jeg dette når jeg spiller?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. december 2005 - 19:39 #1
Du skal lige sikre dig, at den får strøm fra en stikkontakt..
Hvis den kun henter strøm fra batteriet (dvs, stikket sidder ikke i en kontakt), sætter den hastigheden ned, til omkring 500 MHz (eller halvdeleen).. det er for at spare på strømmen = kører i længere tid

/theSurfer
Avatar billede strych9 Praktikant
21. december 2005 - 20:21 #2
Hvad Surfer siger er korrekt. Læs her om PowerNow: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=19
Men det er også vigtigt at forstå at den nok skal sætte sig selv op i hastighed når der er behov for hastighed.
Afslutningsvist må du erkende at bærbare ikke rigtigt er bygget til at håndtere spil på samme fine måde som stationære er.
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
21. december 2005 - 20:24 #3
tak for svarene.. Fandt ud af det var fordi, den ikke fik tilført strøm
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. december 2005 - 20:33 #4
Så smider jeg et svar :-)

/theSurfer
Avatar billede donby Nybegynder
22. december 2005 - 12:15 #5
du burde kunne stille i din bios, hvordan den kører henholdsvis på batteri og på strøm.. du kan stille den til max ydelse, dog forkorter det batteri tiden
Avatar billede adema Nybegynder
22. december 2005 - 14:46 #6
såvidt jeg ved, kan man også sætte nogle ting i Strømstyring inde i WinXP... det har da kunne sætte en dæmper på en tidl. AMD64 jeg havde.. så den selv clockede sig ned ved idle state.. og blussede op ved load