Avatar billede ahk05 Nybegynder
23. december 2005 - 00:21 Der er 7 kommentarer

Afspille lyd på jsp side

Hej alle!

Jeg har et problem med at komme til at afspille lyd på min hjemmeside.

Den er skrevet i jsp/html og den lyd der skal afspilles fås som en inputstram i java. Er det muligt at streame den til brugeren af siden så han kan afspille den i sin browser?

Og hvordan?

mvh. Anders
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2005 - 06:00 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2005 - 10:43 #2
lav et eller andet HTML tag som får browseren til at requeste en URL og forsøge
at afspille den

den URL skal mappes til en servlet som sætter content type korrekt (for at få browseren
til at startet noget som kan afspille lyd) og kopierer fra din input stream
til response output stream
Avatar billede ahk05 Nybegynder
23. december 2005 - 15:01 #3
lyder som om du har fat i noget af det rigtige... :)

dvs du mener at jeg skal lave et url som brugeren klikker på (htpp://...fil.mp3) som så fortolkes og svares på med response. Det eneste problem for mig er det med at mappe en url til en servlet, så man ikke bare får en 404 for den fil... Hvordan gør man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2005 - 15:17 #4
http://www.ditdomæne.dk/dinwebapp/SoundServlet?id=n

eller noget lignende

servletten skal mappes i web.xml
Avatar billede ahk05 Nybegynder
23. december 2005 - 17:43 #5
for så at gøre det endnu mere besværligt skal det være via en form. Problemet er bare hvordan man i en form definerer at browseren requester for en mp3 fil og stadig sender form data korrekt...?

prøvede at sætte action til en mp3 fil og så mappe den til en servlet, men det virkede ikke som forventet, da request.getContentType() stadig var application/x-www-form-urlencoded. Og der er også flere submit knapper i formen så det skal være specifikt for en bestemt knap ellers fucker det de andre up.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2005 - 17:48 #6
du vil have lyd på formen ?

ifølge kryptos's link kan du bruge:

<bgsound src="http://www.ditdomæne.dk/dinwebapp/SoundServlet?id=n"/>

det bør ikke påvirke din form submit
Avatar billede ahk05 Nybegynder
23. december 2005 - 19:45 #7
hmm mystisk svarede lige på den sidste men det forsvandt :S

men wtf... nu virker det som det skal!! :D

fangede ikke lige meningen med din kommentar nr 2.. troede at det var et link til en side hvorpå jeg kunne læse om det hehe :P

men 1000 tak for hjælpen! :)