Avatar billede dwoac Nybegynder
28. december 2005 - 00:31 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

sp2 problemer

Hejsa.
har et problem med sp2, når det er instaleret og windows stater går der ik særlig lang tid og jeg får en blå skærm, hvor der står at man skal afinstalere nyt hardware, der er bare det at det hele er nyt, nogen der ved hvorfor den gør det.
den virker fint uden sp2

1: scannede for spyware med Ad-Aware.
2: lavede en diskoprydning
3: Downloadede en patch fra MS som kunne genskabe LAN-forbindelse til internettet,
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2005 - 01:15 #1
Du kan afinstallere SP2 og lave en slipstreamet winSP2 CD:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Derefter kan du lave en "repair" med indbygget SP2 som fungerer.
Du skal bare huske, at opdatere sikkerheden fra Microsoft:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede dwoac Nybegynder
28. december 2005 - 01:41 #2
det er da et forsøg vær med sådan en slipstreamet winSP2 CD,
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2005 - 01:46 #3
Ja jeg synes den er storartet. Har den selv. Jeg lavede den fordi, jeg slet ikke
kunne åbne windows, efter installation af SP2. Med den slipstreamede version
var der ingen problemer, det er længe siden, og der kom heller ingen.
Avatar billede rolle1 Nybegynder
29. december 2005 - 11:12 #4
Der er formentlig en dine drivere der blevet opdateret i forbindelse med installeringen af SP2 har du prøvet at sarte i fejlsikret tilstand, og derefter kigge i indstillinger for hardware, i enhedshåndtering, for atse om der er noget hardware der ikke virker:-)
Avatar billede dwoac Nybegynder
30. december 2005 - 04:21 #5
nej har ikke prøvet at state i fejlsikret tilstand, kan ik huske hvordan man kommer ind i det
Avatar billede rolle1 Nybegynder
30. december 2005 - 12:33 #6
Det gør du ved at taste F8 når windows starter op.
Avatar billede dwoac Nybegynder
01. januar 2006 - 16:25 #7
når jeg bruger F8 kommer jeg ind i boot menu.
Til den den slipstreame cd kan jeg da bruge den sp2 der liger op http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2006 - 16:32 #8
Windows XP Service Pack 2 278MB - Ja det lyder sandsynligt, med ellers ligger
den jo på Microsoft hjemmeside.
Avatar billede dwoac Nybegynder
02. januar 2006 - 22:21 #9
jeg har lavet sådan en slipstreame cd men kan ik få den til at state op fra den, har sat den til at state op fra cd-rom men den stater bare nomalt.

nogen der ved hvad man ellers kan taste for at komme ind i fejlsikret tilstand, for med F8 kommer jeg ind i en boot menu.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2006 - 01:06 #10
Som jeg skrev, har jeg selv lavet en slipstream, og den virker perfekt. Defor
kan jeg forestille mig to årsager til, at din ikke virker. 1 dit CD drev står
ikke som første boot i bios, eller 2 du glemte, at gøre den bootable.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. januar 2006 - 01:10 #11
Angående fejlsikker tilstand. Bruger selv F8, men ellers prøv F2?
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 16:28 #12
Den står til at boote fra cd rom i bios
jeg må ha glemt noget så, har gjordt som beskrevet i linket til  slipstream, hvordan gør man den bootable?
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 17:35 #13
Tog du ikke et mini prgram ned som hedder "lav iso"? Det brugte jeg.
Den slipstremede udgave af windows du sidder med nu er det en ikke bootbar iso fil?
------------------------------------------------------------------------------------
Der er åbenbart også en anden metode, men jeg har ikke selv prøvet den:
http://exp.dk/list.phtml?Esession=b4ed45f7b34748aad09914aed4cc2453&method
=and&excerpt_on=1&find=unattended+nlite&x=8&y=6
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 18:55 #14
jo jeg brugte lav iso og den pakkede det hele i en file der ligner en rar fil men den heder ISO9660
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 19:06 #15
Den skal ikke ligne en rar fil, men en Iso, fordi det skal være en Iso.
Du må have gjort noget forkert. Men hvis du har fået et slipstreamet program,
dvs. du har set, at SP2 er indlagt, så kan du måske redde den, ved at pakke din
rar fil ud i en folder, og overføre det hele til et Iso program som f.eks Isobuster,
MagicIso. Hvis du da har sådan et program. Ellers prøv med den udpakkede rar fil,
at lave en Iso med "lav Iso"
Avatar billede rolle1 Nybegynder
04. januar 2006 - 19:17 #16
Mon ikke den bare har ikonet fra winRar, men at det rent faktisk er en iso fil, højreklik og se i egenskaber:-)
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 20:03 #17
i egenskaber heder filen ISO9660
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 20:34 #18
Når du har et rar ikon, har du åbenbart WinRar. Prøv at åbne den, og se efter,
om der er markeret under vis Iso.
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 22:12 #19
filen som lavISO har lavet heder XPSP.ISO - ISO9660 archive, unpacked size 559.550.935 bytes, og har et winrar icon,
og så liget til det med fejlsikker tilstand har jeg prøvet alle f'er og det er kun F8 som åbner noget og det er en Boot Menu hvor jeg kan vælge at state fra harddisken eller cd-rom og ik andet.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 22:22 #20
Hvis du har Nero, kan vi prøve, om den vil lave en bootbar Iso fil ud af det.
Men jeg er helt ærlig ikke klar over, hvad du har fået lavet.
Hvilket bundkort har du? Du er vel klar over, at du skal trykke F8 lige efter
genstart? Bare tryk en del gange i god tid, det kan der ikke ske noget ved.
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 22:38 #21
har nero
Bundkort er et Asus - A8N-SLI/Deluxe
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 22:50 #22
som sagt når jeg taster F8 efter genstart står der nede i venstre hjørne loading Boot Menu, og så kommer der et blåt vindue op hvor jeg kan vælge at state fra harddisken eller cd-rom og ik andet
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2006 - 22:56 #23
Asus bundkort, så burde du kunne bruge F8.
Hvis det er en Iso fil du har, kommer her opskriften på, hvordan du gør den
bootbar i Nero, så du direkte kan begynde at brænde din CD.
Gå ind i Nero Express/image,project,kopi/diskimage eller gem project/ under filtype, vælger du [*nrg.*iso.*cue] derefter går du i filnavn, og med musen
markerer din Iso fil.
Avatar billede dwoac Nybegynder
04. januar 2006 - 23:24 #24
gotfred så virker det mange tak for hjælper, og tak fordi du gad at holde ud så længe :)
lav lige et svar for at få points

Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg kommer ind i fejlsikker tilstand.

Igen tak for hjælper
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2006 - 00:35 #25
Takker for point. Skønt at høre det lykkedes
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2006 - 00:37 #26
Ps. det med F8 kommer måske efter en "repair"?
Avatar billede dwoac Nybegynder
05. januar 2006 - 01:49 #27
lige et hurtig spørgsmål det at jeg ikke har sp2, kan det ha noget at gøre med, at jeg ikke kan brænde dvd'er, jeg kan godt brænde dem, men windows siger at der ikke er noget på dem, jeg kan se på skiven at den har brændt på den,  har opdateret firmware
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2006 - 01:56 #28
Nej det kan ikke skyldes, at du ikke har SP2, husk på, at windows fungerede i lang
tid uden servicepacks, og da kunne man jo godt brænde.
Avatar billede dwoac Nybegynder
05. januar 2006 - 02:06 #29
det havde jeg ik lige tænkt på
Avatar billede off-line Nybegynder
05. januar 2006 - 12:18 #30
Jeg ser, at jeg lagde en kommentar i stedet for at svar. Håber du fik din brænder
til at virke. Hvis det var den omtalte Iso fil, skulle du kunne trykke brænd, i
direkte forlængelse af at gøre den bootbar.
Avatar billede dwoac Nybegynder
05. januar 2006 - 16:27 #31
yep det hele virker nu , mangler kun at lave den repair med slipstream cd'en
igen takker

mangler stadig et svar for at gi points
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2006 - 09:32 #32
Ubs! kommer her. Jeg har desværre ikke kunne komme på nettet p.ga. fejl fra TDC, som
havde lukket hele Valby ned.
Avatar billede dwoac Nybegynder
07. januar 2006 - 01:37 #33
sådan er TDC jo engang imellem