Avatar billede blackie Nybegynder
28. december 2005 - 12:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kundedatabase i excell.

Hej, Kan det ikke lade sig gøre i Excell at lave en mindre kundedatabase.
Jeg ønsker at når jeg taster et kundenummer ind i et excell dokument, som jeg har, skal der automatisk komme den kunde i kolonen ved siden af, som er tilhørende det kundenummer, det skal ikke være fast, det er ikke de samme kundenummre som forekommer hver dag dokumentet skal laves. Skal jeg bruge access til databasen eller kan jeg lave det direkte i excell og hvordan???
Avatar billede mugs Novice
28. december 2005 - 13:00 #1
Du kan lave et ark med alle dine kundenumrer. Disse data kan du så hente over i et andet ark med funktionen LOPSLAG. Der er mange eksempler i ekspertens vidensbase.

Du kan sagtens lave noget brugbart i Excel, men jeg ville foretrække Access som jo netop er et dataprogram.
Avatar billede blackie Nybegynder
28. december 2005 - 13:15 #2
Hvor ligger lopslag? Skal jeg have to excell dokumenter til dette eller er det et doc.
Avatar billede mugs Novice
28. december 2005 - 13:42 #3
LOPSLAG er en funktion. Du finder under "indsæt Funktion".
Du skal kun have een fil med 2 ark, hvoraf det ene indeholder alle dine kunder med kundenr. LOPSLAG sætter du så i det andet ark hvorfra du vil hente kunderne.
Avatar billede blackie Nybegynder
28. december 2005 - 14:51 #4
Min office er ikke på dansk hvad kalder du lopslag på engelsk
Avatar billede blackie Nybegynder
28. december 2005 - 16:24 #5
Ved lopslag skal man så vælge udfra en masse af kunder? For så er der ikke nogen hjælp ved det, det skal være en hjælp at man sætter et kundenummer ind og det automatisk sætter en kunde ind.
Avatar billede mugs Novice
28. december 2005 - 16:29 #6
Nej - Du taster blot et kundenummer, så finder LOPSLAG de resterende data. Hvis du lægger din e-mail kan jeg sende et eksempel.
Avatar billede blackie Nybegynder
28. december 2005 - 16:34 #7
Meget gerne takker..  eksperten@azs.dk
Avatar billede mugs Novice
28. december 2005 - 16:38 #8
Sendt.
Avatar billede blackie Nybegynder
29. december 2005 - 13:42 #9
Jeg fik en trådløs router i julegave, derefter kunne jeg ikke modtage mail. Fik ikke din mail, så hvis du er sød at sende den igen, Nu virker det nemlig. :-)
Avatar billede mugs Novice
29. december 2005 - 15:13 #10
Sendt igen.
Avatar billede blackie Nybegynder
29. december 2005 - 15:51 #11
Det er ikke så nemt, som det ser ud til. Når man ikke er vant til det. Jeg får 4 ting som skal udfyldes lookup_value, Table Array, col index number og range lookup.
Har lavet en sheet 2 med to kundenumre samt kundenavn, nu er jeg gået i stå.
Avatar billede blackie Nybegynder
12. januar 2006 - 17:42 #12
Takker for din hjælp, det virker :-}
Avatar billede mugs Novice
12. januar 2006 - 17:45 #13
Selv tak - Og tak for point :o)