Avatar billede bjerreb Praktikant
30. december 2005 - 20:14 Der er 9 kommentarer

Opsætning af kodeord på trådløst netværk

Hej
Jeg er så heldig at have fået en trådløs router i julegaven, men nu opstår problemet mht krypteringen, så alle ikke kan logge sig på. Jeg har fin forbindelse, men mangler at få krypteret og sat et kodeord op så naboen ikke kan logge på. Routeren jeg har fået er en SMCWBR14-G2. Nogen som ved hvordan den skal sættes op? Jeg har fået en cd med og en adr på internettet hvor jeg kan sætte noget op, men tør ikke rigtig røre ved det da jeg ikke ved så meget om det. Håber nogle kan hjælpe??
Avatar billede badper Nybegynder
30. december 2005 - 21:01 #1
Hej der
1. gå ind på 192.168.2.1 skriv koden smcadmin "lav den om bag efter"
2. tryk security i ventre side og vælg wireless og der efter wpa/wpa2
3. under pre-shared-key skriver du et ord på 8-63 karekter og så save settings
4. ændring af smcadmin kode.
5. vælg advanced settings i ventre side
6. system
7. passwords settings
8. udfyld felter og save settings og så er det gjordt

Mvh
www.privatitsupport.dk
Avatar billede bjerreb Praktikant
30. december 2005 - 21:59 #2
Har gjort som du har sagt, men når jeg søger på netværk i kvarteret dukker mit stadigvæk op og jeg kan logge ind på det uden at indtaste noget kodeord?? Hvordan hænger det sammen?
Avatar billede elkrog Nybegynder
30. december 2005 - 22:06 #3
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§2.1.6
Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede bjerreb Praktikant
30. december 2005 - 22:08 #4
<< Elkrog: Kan kun sige nå.... Kan du ikke bare blande dig udenom denne her tråd hvis du ikke har mere at bidrage med end lege politi.
Avatar billede badper Nybegynder
01. januar 2006 - 21:53 #5
Hvis du har være logget på en gang på dit net med kode så skal du ikke logge på igen med kode, så kender den din pc.
Men andre skal.
Du kan evt. afbryde forbindelesen ved at vise trådløse netværk og så vælg afbryd, derefter log på igen også skulle du gerne skrive koden.

God fornøjelse

Mvh

Privat IT-Support
Avatar billede badper Nybegynder
02. januar 2006 - 22:01 #6
Har det hjulpet, så kommer jeg lige med et svar?
Avatar billede bjerreb Praktikant
02. januar 2006 - 22:03 #7
Hej
Det har ikke hjulpet - den står stadigt som et åbent netværk hvor alle kan logge på selvom jeg har gjort nøjagtigt som du har beskrevet...
Avatar billede bjerreb Praktikant
03. januar 2006 - 13:03 #8
Har prøvet at gøre det hele igen, som du har beskrevet men den står fortsat som et netværk uden sikkerhedsaktivering, når jeg søger efter netværk. Ingen problemer med at logge på eller noget, men det kan alle andre jo vel også bare, når den står som åbent netværk uden sikkerhedsaktivering.???
Avatar billede bjerreb Praktikant
02. februar 2006 - 17:14 #9
Er der ingen der kan hjælpe mig? Har prøvet at følge brugsanvisningen som er beskrevet ovenfor, men den står som et netværk uden sikkerhedsaktivering og har lige testet det med min storebrors computer og han kan uden problemer logge på, hvilket jo er skidt. Har indstillet de ting, som er beskrevet ovenfor, men netværket står altså stadigvæk åbent - PLEASE HJÆLP