Avatar billede runskee Nybegynder
03. januar 2006 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Optagelse af telefonsamtale

Hvad skal der til for at man kan optage et telefoninterview i PROFFESIONEL lydkvalitet fra en stationær tlf (til enten computer eller Minidisc)?

Hvad hedder sådant noget udstyr? Hvad koster det og hvor kan det købes?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. januar 2006 - 20:17 #1
Man kan købe telefon optageled, som sættes ind mellem røret og telefonen. Jeg ved at de kan fås både færdige og som byggesæt f.eks. hos Brinck (fx http://www.brinck.dk/bygges.asp). Byggesættet koster 39 kr., og et færdigt optageled næppe mere end 100 kroner.

Kvaliteten er lige så god som den kvalitet man hører når man snakker - hverken dårligere eller bedre.
Avatar billede runskee Nybegynder
03. januar 2006 - 20:43 #2
old-faithful > jeg har prøvet med sådan en, men lydkvaliteten var ikke særlig god.

Jeg får at vide i min øresnegl at det hedder en telefonhybrid og at den koster omkring 1000 kr, hvis man er heldig. Er der nogen som har flere oplysninger om dette? Eventuelle steder på Fyn, hvor man kan anskaffe een billigt?
Avatar billede raevdal Nybegynder
03. januar 2006 - 23:46 #3
Du kan ganske som du skriver bruge en hybrid som bruges i forbindelse med radio og TV. Det kaldes også en linietager - i princippet er det en analog telefon du sætter på i stedet for telefonen.
Som old-faithful skriver kan man få en lille dims til at sætte mellem rør og telefon. Den virker på både, analoge og digitale telefoner - og altså også eks. IP telefoner. Jeg kan ikke huske hvad dimsen hedder - den sidste jeg købte var hos Lytzen Tele-Data i Hjørring.
Avatar billede oniel Nybegynder
04. januar 2006 - 07:16 #4
Jeg har klaret mig i mange år med et analogt modem (voice/fax) i min PC og et fornuftigt headsæt.
Kvaliteten jeg har opnået på den måde, har til dato tilfredsstillet alle krav.