Avatar billede burzum Nybegynder
04. januar 2006 - 03:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart, lyd skratter og mus går amok

Hej Eksperter!

Se, nu er jeg godt nok ved at gå ud af mit gode skind - og det er vist med god grund.

Jeg sad tidligere i dag og spillede lidt World of Warcraft, men der var en utrolig masse hak og lignende, og harddisken arbejdede enormt meget. Jeg spillede lidt videre med håbet om at det måske bare var antivirusprogram der opdaterede eller noget i den stil!

Jeg har længe oplevet at lyden skrattede inde i spillet, men tænkte egentlig ikke videre over det. Men så, lige pludselig hakker den MEGET og cursoren forsvandt - musen virkede stadig, men cursoren forsvandt.

Jeg gav den et genspark og til min store skræk var opstarten usandsynligt langsom. Var det bare Windows der legede, eller er det gået helt galt for den?

Nå, vi forsøger at pille lidt ved ram, sørge for at stik sidder ordentligt i alle steder, roder i BIOS - prøver stortset alt, intet held.

Nå, tid til driverne. Geninstallation af musens drivere gav egentlig ikke det store, cursoren stoppede, men musen virker stadig!

Lyden skratter når man rykker med musen eller når harddisken arbejder.

Nå, lydkortets tur.. Det må jo være det. Jeg disabler det i BIOS - stadig langsom opstart.

Hjælp mig, jeg får grå hår af det her!
Avatar billede burzum Nybegynder
04. januar 2006 - 03:20 #1
På nuværende tidspunkt er mine lydkort-drivers fjernet fra computeren, men kortet et enabled i BIOS - når jeg flytter musen kommer der en metallisk lyd i hørebøfferne.
Avatar billede burzum Nybegynder
04. januar 2006 - 15:41 #2
Jeg har også diskdefragmenteret - stadig intet held.

Lidt specs, hvis det hjælper:

AMD Athlon64 3200+
Asus A8V-Deluxe
Logitech MX1000
Lydkortet er det indbyggede AC'97
5*512MB GeIL Value (De der billige, I ved nok)
Avatar billede burzum Nybegynder
05. januar 2006 - 03:03 #3
Værende den utålmodige person jeg nu engang er, har jeg geninstalleret XP, så må vi håbe det virker i længden.