Avatar billede snoopidoo Praktikant
04. januar 2006 - 19:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Længere lyd på flash

Jeg har købt en flash template, som jeg sidder og redigere lidt i.
Jeg har lagt en anden melodi ind istedet for den der lå i default, men den vil kun spille starten. Hvordan får jeg den til at spille længere.
Den smule den spiller kan høres på
http://thewedding.name/
Men det er en hel sang der gerne skulle spille fra start til slut.

Endvidere ville jeg også lige høre om en kunne fortælle mig hvordan jeg får mailformen under contact til at sende mailen afsted?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 19:36 #1
Det kommer jo en milliard procent an på, hvordan din fil er bygget op. Hvis det er en framelyd sat til streaming, tilføj flere frames, hvis den er scriptet, giv den længere tid - er det noget tredje, gør noget fjerde :)

Og mailformen kræver noget serverside-teknologi - PHP, ASP eller tilsvarende - har du et script til den?

--
Morten Barklund
Avatar billede snoopidoo Praktikant
04. januar 2006 - 20:03 #2
Det skal lige siges at jeg ingen forstand har på flash overhoved.
Filen er en mp3 fil, som er lagt ind, så jeg ved det faktisk ikke hvordan finder jeg ud af det?

Mht.
mailformen, har jeg et PHP script, jeg regner med jeg kan bruge på en eller anden måde.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 22:10 #3
Jeg vil ikke lave det for dig. :) Og jeg aner jo stadig ikke, hvordan noget som helst er bygget op. Der er en milliard måder, som man kan lave det på :)
Avatar billede snoopidoo Praktikant
05. januar 2006 - 00:30 #4
Det ville jeg skam heller ikke have.
Bare have et svar på hvordan det kunne lade sig gøre, eller en lille beskrivelse af det.
Det er vel bar et eller andet sted man lige sætter den til at afspille i 3 min istedet for 25 sek.
Avatar billede skovge Novice
05. januar 2006 - 08:11 #5
Du skal nok ned og kigge lidt på sync - når du har valgt den frame som lyden ligger i, så kan du se indstillingerne for lyden nede i dit properties panel under sync............prøv at ændre til stream i stedet for default event.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. januar 2006 - 09:42 #6
Som skovge nævner, så er det forholdsvist ligetil, hvis det er en frame-lyd - hvis du altså kan finde den frame, hvor lyden ligger.

Men der er ikke ét sædvanligt sted, hvor en lyd altid ligger, og hvor du kan rette den til 3 minutter. Det kan vi ikke "bare" fortælle dig, for som sagt kan det være lavet på en milliard måder.

Vi er nødt til at se din fil, eller du er nødt til at fortælle os, hvordan lyden bliver afspillet.

Det er ikke fordi, det er en hemmelighed :)

--
Morten Barklund
Avatar billede snoopidoo Praktikant
05. januar 2006 - 11:57 #7
Tak skal du have skovge.
Det var lieg hvad der skulle til.

Lægger du ikke lige et svar ind?
Avatar billede skovge Novice
05. januar 2006 - 15:08 #8
Sure thing - heldigt jeg ramte rigtigt, for som barklund skriver, så kan det gøres på mange måder!

barklund>>  "en milliard måder"  det er godt nok alligevel mange - kan du ikke lige liste dem allesammen her i tråden.    ;-)
Avatar billede barklund Nybegynder
05. januar 2006 - 15:24 #9
Lyden kan ligge i frame 1
Lyden kan ligge i frame 2
Lyden kan ligge i frame 3
...

:P
Avatar billede snoopidoo Praktikant
05. januar 2006 - 15:32 #10
Hvis i begge lægger et svar ind kan jeg dele dem op.

Tak skal i have.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. januar 2006 - 15:36 #11
Skyd dem bare efter skov-større-end :)
Avatar billede skovge Novice
05. januar 2006 - 15:38 #12
hehe - good one barklund.............så skal du bare lige skrive de sidste 999.999.997 frames.  :o)